نحوهی فعال سازی تایید دو مرحلهای کنسول پلیاستیشن ۴
راهنمای حل مشکلات مربوط به فعال سازی تایید دو مرحلهای کنسول نسل هشتمی پلیاستیشن 4
چگونه قابلیت تایید دو مرحلهای کنسول پلیاستیشن ۴ را فعال کنیم؟ شرکت سونی جهت افزایش امنیت حسابهای کاربری «شبکهی پلیاستیشن» (PlayStation Network یا به اختصار PSN)، قابلیت تایید دو مرحلهای را برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی پلیاستیشن ۴ در نظر گرفته است؛ با وجود آنکه قابلیت تایید دو مرحلهای یک ویژگی منحصر بفرد جهت افزایش امنیت اطلاعات کاربران به حساب میآید اما این ویژگی دردسرهایی را نیز برای آنها به ارمغان آورده است.
چطور قابلیت تایید دو مرحلهای کنسول پلیاستیشن ۴ را فعال کنیم؟
بسیاری از کاربران گزارشاتی مبنی بر ایجاد مشکلاتی (نظیر عدم دریافت «کد صحت سنجی» (Verification Code)) در زمان فعال سازی قابلیت تایید دو مرحلهای کنسول نسل هشتمی شرکت سونی ارسال کردهاند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی این مشکلات پرداخته و راهنمایی را جهت برطرف سازی آنها ارائه کنیم. پیش از آنکه به بررسی مشکلات احتمالیای بپردازیم که ممکن است در زمان فعال سازی قابلیت تایید دو مرحلهای کنسول پلیاستیشن ۴ با آنها روبرو شوید، اجازه دهید ابتدا نحوهی فعال سازی این قابلیت را به شما آموزش دهیم:
- ابتدا این مسیر را دنبال کنید: «تنظیمات» (Settings) > «شبکهی پلیاستیشن/مدیریت حساب» (PlayStation Network/Account Management) > «اطلاعات حساب» (Account Information) > «امنیت» (Security) > «تایید دو مرحلهای» (۲-Step Verification) > در نهایت گزینه Set Up Now را انتخاب کنید.
- حال شماره موبایل خود را به دقت وارد کرده و سپس گزینهی «اضافه کردن» (Add) را انتخاب کنید.
- در این لحظه سونی برای شما یک کد صحت سنجی ارسال میکند؛ کد دریافتی را در قسمت مربوطه وارد کرده و کلید Activate را بزنید.
اکیداً توصیه میشود که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زمان ورود به سیستم، کد پشتیبانی ده رقمی خود را یادداشت نمایید؛ برای دریافت کد گفته شده مسیر زیر را دنبال کنید:
- تنظیمات > شبکهی پلیاستیشن/مدیریت حساب > اطلاعات حساب > امنیت > تایید دو مرحلهای > در نهایت گزینهی «کدهای پشتیبانی» (Backup Codes) را انتخاب کنید تا به کد ده رقمی گفته شده دسترسی یابید.
حال به سراغ مشکلاتی میرویم که ممکن است در زمان فعال سازی قابلیت تایید دو مرحلهای کنسول با آنها مواجه شوید:
مشکل اول: عدم دریافت کد صحت سنجی
راه حل: وارد حساب کاربری خود شده و سپس به قسمت «ارسال مجدد کد» (Resend Code) بروید و گزینهی «عدم دریافت کد متنی» (Did Not Receive Text Message) و سپس «ورود با استفاده از کد پشتیبانی» (Sign-in Using Backup Code) را انتخاب کنید و کد پشتیبانی ده رقمی گفته شده در بالا را وارد نمایید.
مشکل دوم: کد صحت سنجی را دریافت نکردهاید و کد پشتیبانی ده رقمی را نیز در اختیار ندارید اما از طریق کنسول یا از طریق مرورگر وب توانستهاید وارد حساب خود شوید.
راه حل: به قسمت مربوط به تایید دو مرحلهای بروید، برای اینکار یکی از دو مسیر زیر را دنبال کنید:
- اگر از کنسول استفاده میکنید: تنظیمات > شبکهی پلیاستیشن/مدیریت حساب > اطلاعات حساب > امنیت > تایید دو مرحلهای
- اگر از مرورگر وب استفاده میکنید: از طریق قسمت مدیریت حساب به قسمت امنیت بروید.
حال به قسمت کدهای پشتیبانی رفته و کد ده رقمی را یادداشت نمایید و سپس از آن برای ورود به حساب خود استفاده کنید.
مشکل سوم: کد صحت سنجی را دریافت نکردهاید، کد پشتیبانی ده رقمی را در اختیار ندارید و همچنین نمیتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.
راه حل: شما امکان ورود به حساب کاربری خود را نخواهید داشت و باید با پشتیبانی شرکت سونی تماس بگیرید.
مشکل چهارم: کد صحت سنجی را دریافت کردهاید اما تغییری در تنظیمات حسابتان ایجاد نشده است.
راه حل: به سرعت پسورد خود را تغییر داده و سپس با پشتیبانی سونی تماس بگیرید.
مشکل پنجم: هنگام ورود به حساب کاربری خود با پیغام «پسورد اشتباه است» (password is incorrect) مواجه میشوید.
راه حل: برخی از سرویسها از قابلیت تایید دو مرحلهای پشتیبانی نمیکنند، بنابراین زمانی که این قابلیت فعال باشد و بخواهید از آن سرویسها استفاده نمایید، با پیغام گفته شده مواجه خواهید شد. سرویسهایی که در ادامه شاهد آنها خواهید بود از قابلیت تایید دو مرحلهای پشتیبانی نمیکنند و جهت استفاده از آنها باید این قابلیت را غیرفعال نمایید:
- Google TV
- MediaGo
- PSN Downloader
- سرویس PlayStation Now روی دو کنسول «پلیاستیشن ۳» (PS3) یا «پلیاستیشن ویتا» (PS Vita)
مشکل ششم: قابلیت تایید دو مرحلهای را فعال نکردهام اما از من خواسته میشود که یک کد صحت سنجی وارد کنم.
راه حل: به سرعت پسورد خود را تغییر داده و سپس با پشتیبانی سونی تماس بگیرید.
سلام
من کد ۲ مرحله ای رو حدودا یک سال پیش فعال کرده ام و همیشه کد دو مرحله ای رو به طور منظم ارسال میکرد ولی الان یک هفته است نمیتونم برم به اکانت ام کد ۲ مرحله ای برام ارسال نمیشه میشه راهنمایی ام کنید
باید با پشتیبانی سونی تماس بگیرم؟؟
چطوری باید با پشتیبانی سونی ارتباط برقرار کنم؟؟