مقالات ترجمه‌ای

رازهای بازی GTA V که تنها بازیکنان حرفه‌ای آن‌ها را پیدا کرده‌اند

20 راز بازی GTA V که شما را غافلگیر می‌کنند

یکی از بهترین موضوعات در مورد سری بازی‌های Grand Theft Auto غول‌آسا بودن نقشه آن‌ها می‌باشد. شاید دیگران این عنوان را در زمره عناوین سندباکس قرار دهند، اما شک نکنید که سندباکس ارائه شده در این بازی، بسیار بزرگ است. و زمانی که محیطی به این عظمت داشته باشید، بدون شک رازهای مختلفی نیز در مکان‌های متفاوت آن پنهان گشته‌اند. در ادامه به بررسی رازهای بازی GTA V خواهیم پرداخت که تنها بازیکنان حرفه‌ای این عنوان موفق به یافتن آن‌ها شده‌اند. با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

سری GTA در زمینه داشتن رازها و Easter Eggهای بسیار شهرت دارد، و این موضوع در مورد GTA V نیز صادق است. در واقع، احتمالاً نسخه پنجم از سری GTA بیشترین مکان‌ها مخفی، برخوردهای اتفاقی و اشارات به فرهنگ پاپ را در خود جای داده. رازهای بازی GTA V بسیار زیاد بوده و تعداد قابل توجه‌ای از آنان توسط عموم بازیکنان کشف شده‌اند. هرچند بخش دیگری از این رازها تنها توسط سخت کوش‌ترین و مصمم‌ترین بازیکنان پیدا گشته‌اند – افرادی که حاضرند تا به معنای واقعی در Los Santos کاوش کرده تا تمام گنجینه‌های پنهان آن را پیدا کنند.

GTA V 01

چه شما از دسته بازیکنان عادی و یا هواداران سفت و سخت سری GTA باشید، بدون شک در این لیست از رازهای بازی GTA V که برای شما فراهم آورده‌ایم، تعدادی موارد پنهان و مخفی وجود داشته که از آن بی‌اطلاع هستید. در این مطلب ما شما را به سفری از بالاترین تا پایین‌ترین نقاط Los Santos، از آسمان‌های ابری تا اعماق آب‌های آن می‌بریم. زیرا در هر نقطه این نقشه که بنگرید، رازی برای پیدا کردن وجود دارد.

بعضی از این رازهای بازی GTA V تنها توسط تعداد خاصی از بازیکنان دیده شده‌اند و بعضی از این رازها تا حدودی همچنان کشف نشده باقی مانده‌اند. با وجود آن که بازی GTA V این روزها دیگر نسبتاً قدیمی شده است، بازیکنان همچنان مشغول کشف رازهای جدید در آن هستند.

در ادامه می‌توانید فهرستی ۲۰تایی از رازهای بازی GTA V که تنها بازیکنان حرفه‌ای آن‌ها را پیدا کرده‌اند را مطالعه کنید.

GTA V 02

۲۰. وجود یک موجود فضایی در زیر پل

اولین راز از رازهای بازی GTA V که می‌خواهیم به آن بپردازیم در مورد موجودات فضایی است که همیشه بخش بزرگی از سری GTA بوده‌اند و در هر نسخه از این سری اشاراتی به موجودات فضایی یا سفینه‌های آنان شده. اکثر اوقات شما باید با دقت بسیار زیاد به دنبال این رازها و Easter Eggها بگردید که یافتن آن‌ها را برای بازیکنان بسیار رضایت‌بخش می‌کند.

هرچند اینبار پیدا کردن یک موجود فضایی برای بازیکنان کار دشواری نبوده است. در همان اولین صحنه بازی در بخش مقدمه، تنها کافیست تا با ماشین به زیر پل بروید تا یک موجود فضایی یخ زده را به صورت کاملاً واضح و آشکار مشاهده کنید.

8 بازی برتر در سبک کارآگاهی
خواندن

به نظر می‌رسد سازندگان می‌خواستند یکی از بهترین رازهای بازی را در جایی پنهان کنند که هیچکس به دنبال آن نمی‌گردد – درست در ابتدای بازی.

GTA V 023

۱۹. نحوه پیدا کردن سفینه‌های فضایی

همانند موجودات فضایی، حضور سفینه‌های فضایی (UFO) نیز در سری بازی‌های GTA از سنت‌های دیرینه این سری به حساب آمده، که در طول سال‌ها با پدیداری در نقاط مختلف بازی، بازیکنان را غافلگیر کرده است. این سنت در بازی GTA V نیز ادامه یافته و در حقیقت شما می‌توانید ۴ سفینه فضایی را در این عنوان پیدا کنید، اما خب یک نکته مهم در این زمینه وجود دارد.

۳ عدد از این سفینه‌های فضایی تنها پس از آن که بازیکنان بازی GTA V را ۱۰۰% کنند در نقشه ظاهر می‌شوند.

تنها سفینه فضایی که از ابتدا در نقشه بازی وجود داشته نیز حتی در آسمان قرار ندارد. بجای آن، شما می‌توانید این راز بازی GTA V را در سمت شمالی نقشه بیابید، زیرا سفینه مورد نظر در آن نقطه سقوط کرده و زیر آب غرق گشته است. سه سفینه فضایی دیگر به ترتیب در مکان‌های Sandy Shores، در نزدیکی Fort Zancudo و نهایتاً در Mount Chiliad پدیدار می‌شوند.

GTA V 04

۱۸. یک روح در Mount Gordo وجود دارد

هواداران سری GTA می‌دانند که این عناوین می‌توانند کمی عجیب و غریب باشند. گاهی اوقات مأموریت‌ها آنقدر عجیب و دیوانه‌وار شده که با خود فکر می‌کنید سازندگان واقعاً موقع طراحی این مأموریت‌ها با خود چه می‌اندیشیده‌اند.

در بازی San Andreas ما ساعت‌ها به مقابله با وقایع ماورای طبیعی، در مکانی چون منطقه ۵۱ و دیگر مکان‌های این عنوان، پرداختیم. در حالی که طی سال‌ها این مجموعه عناوین کمی از میزان وقایع و محتویات عجیب در سری کاسته‌اند، در میان رازهای بازی GTA V هنوز می‌توان موارد عجیب ریز و درشتی را پیدا کرد، به شرطی که بدانید دقیقاً در کدام منطقه بگردید.

بازیکنان کارکشته GTA V همگی از روح Mount Gordo آگاه هستند، اتفاقی افسانه‌ای که هر شب پیرامون ساعت ۱۱ رخ می‌دهد. این روح دارای یک پیش‌زمینه داستانی کامل است و نام او در دوران زندگیش Jolene Cranely-Evans بوده.

GTA V 05

۱۷. معمای ۸ بیکران

معمولاً رازهای بازی GTA V و کلاً این سری بازی‌ها، ارتباط زیادی به گیم‌پلی آن ندارند. اکثر اوقات ما یک اشاره خنده‌دار به فرهنگ پاپ در بازی می‌بینیم، کمی با خود خندیده و از کنار آن عبور می‌کنیم. اما در میان رازهای بازی GTA V یک راز وجود داشته که بازیکنان را به جستجو و کند و کاو در بازی می‌فرستد، و این راز نیز مربوط به شخصیت منفی بیکران (Infinity) است.

ده بازی انحصاری برتر نینتندو سوییچ
خواندن

بجای آن که به صورت اتفاقی با این راز روبرو گردند، بازیکنان می‌توانند سرنخ‌های قرار گرفته در مورد این راز را دنبال نمایند که نهایتاً آن‌ها را به مجرم پشت این اتفاقات می‌رساند.

دیوارنگاری‌ها و لالایی‌های عجیب موجود در این عنوان بازیکنان را به سراسر نقشه فرستاده تا آن که نهایتاً به یک سلول در زندان می‌رسند.

شایعات در میان هواداران حاکی از آن بوده که مجرم بیکران در این سلول جان خود را از دست داده است، اما این مورد یکی از رازهای بازی GTA V بوده که هنوز به صورت کامل حل نگشته.

GTA V 06

۱۶. تمام رازهای بازی GTA V در نقشه نسخه کالکتور آن وجود دارند

نمی‌توان این مورد را دقیقاً یکی از رازهای بازی GTA V دانست، هرچند با این وجود بدون شک یکی از موارد مهمی بوده که برای تمامی شما علاقمندان به یافتن رازهای این عنوان حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید تمام راز‌های موجود در دنیای بازی GTA V را کشف کنید، نقشه‌ای وجود داشته که تمام نقاط مهم این عنوان را به شما نشان می‌دهد.

خیر، ما در مورد یک نقشه آنلاین یا ویدیوی راهنمای بازی صحبت نمی‌کنیم، منظور ما یک نقشه واقعی و فیزیکی است. این نقشه در واقع همان نقشه‌ای بوده که در نسخه کالکتور بازی GTA V قرار دارد.

درحالی که شاید در نگاه اول، این نقشه کاملاً عادی به نظر برسد، حقیقت آن بوده که نقشه مورد نظر مملوء از رازهای بازی GTA V است. هرچند این رازها را تنها می‌توان زیر نور سیاه مشاهده نمود. نقشه فوق الذکر شامل راهنمایی‌هایی در رابطه با یافتن سفینه‌های فضایی، مکان‌های مخفی و موارد بسیار بیشتری می‌باشد.

GTA V 07

۱۵. نسخه ویژه‌ای از مثلث برمودا برای GTA V

اکثر مردم از افسانه واقعی مثلث برمودا آگاه هستند، اما تعداد کمی خبر دارند که نسخه‌ای از این مثلث در بازی GTA V نیز قرار داده شده است. برای افرادی که شاید پیش از این در مورد مثلث برمودا نشنیده باشند، باید بگوییم که مثلث برمودا منطقه‌ای دریایی پیرامون سواحل فلوریدا است که در زمینه رخ دادن وقایع عجیب و غیرقابل توجیه بسیاری شهرت دارد. بسیاری از کشتی‌ها در آن گم شده‌اند، بعضی هواپیماها ناپدید گشته و دیگر هیچگاه پیدا نشده‌اند، به صورت کلی هنگام ورود به مثلث برمودا، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهند.

نسخه GTA این مثلث در Paleto Bay واقع شده و بسیاری از بازیکنان هنگام تجربه GTA V Online متوجه اثرات عجیب این مثلث گشته‌اند.

اساساً وقتی شما وارد این مثلث شوید، بدون وسیله نقلیه خود به سمت عقب تلپورت می‌گردید. گاهاً ممکن است بعضی ابزارها نیز از لیست اقلام شما گم شوند.

بهترین سناریوی‌های فرعی بازی Sid Meier's Civilization VI
خواندن

GTA V 08

۱۴. صورت موجود در کوه

این یکی از رازهای بازی GTA V است که بسیاری از بازیکنان این عنوان از آن آگاه می‌باشند، هرچند همگی در مورد معنی اصلی آن اتفاق نظر ندارند. چیزی که مشخص است، حکاکی یک صورت روی کوه Mount Chiliad بوده، که اتفاقاً دیدن آن نیز بسیار آسان است.

در حالی که امکان دارد بعضی بازیکنان این صورت را ندیده باشند، بدون شک خواسته سازندگان آن بوده تا تصویر موجود در این کوه یک صورت را به نمایش بگذارد و صرفاً ترکیب عجیبی از سنگ‌ها نیست. حال، نظر بازیکنان در مورد آن که این صورت به چه کسی تعلق دارد بسیار متفاوت است.

عده‌ای می‌گویند که چهره مورد نظر شباهت‌های زیادی به شخصیت Jesse Pinkman از مجموعه Breaking Bad دارد. دیگران می‌گویند که این چهره متعلق به یکی از سازندگان بازی GTA V است. هرچند هیچکس کاملاً در مورد این موضوع مطمئن نیست.

GTA V 09

۱۳. افسانه مردبزی (Goatman)

ما همه آگاه هستیم که در عناوین قبلی سری GTA، بازیکنان موجودات عجیب و غریب بسیاری را مشاهده کرده‌اند. وجود موجودات ماورا طبیعی بسیاری چون پاگنده و دیگر هیولاها در این عناوین توسط بازیکنان یافت و ثبت گشته‌اند، و بدون شک سازندگان دلایلی برای قرار دادن این هیولاها در بازی دارند.

در حالی که اکثر بازیکنان GTA V در مورد پاگنده صحبت می‌کنند، موجود ماورا طبیعی دیگری نیز در بازی وجود داشته که صحبت‌های بسیاری پیرامون آن شکل گرفته است.

بعضی بازیکنان این موجود را مردبزی نامیده‌اند و شانس دیدن آن بسیار نادر می‌باشد. افراد کمی که موفق به رؤیت این موجود شده‌اند، بیان نموده‌اند که وی موجودی دو پا، با پاهای پشمی و بز مانند و دو شاخ بزرگ است. همچنین گفته می‌شود که وی در منطقه Catfish View Bridge پرسه زده و گاهاً قابل مشاهده می‌‌باشد. این از آن دسته رازهای بازی GTA V بوده که اکثر بازیکنان این عنوان نتوانسته‌اند به شخصه آن را ببینند.

GTA V 10

۱۲. استخوان‌های غول‌آسا در اقیانوس

در حالی که افسانه‌های زیادی از پرسه زدن موجودات ماورا طبیعی در جای جای دنیای واقعی خبر می‌دهند، ما همچنین سخنانی زیادی در مورد موجودات دریایی افسانه‌ای در دنیای خود شنیده‌ایم. افسانه هیولای لخ‌نس یکی از معروف‌ترین مثال‌ها در مورد افسانه موجودات دریایی بوده که احتمالاً الهام‌بخش سازندگان بازی GTA V و دلیل قرار دادن استخوان‌های غول‌آسا در اعماق دریای این عنوان است.

بعضی‌های می‌گویند که این استخوان‌ها در حقیقت به موجود ماقبل تاریخ مگالودون – یک نوع کوسه غول‌آسا تعلق دارد. دیگران بر این باورند که این استخوان‌ها اشاره‌ای به وال‌های غول‌آسا، مثلاً وال معروف از سری رمان‌های موبی‌دیک، هستند. نیت سازندگان در مورد این هیولا هر آنچه که بوده باشد، یک موضوع مشخص بوده و آن نیز جثه فوق‌العاده بزرگ و غول‌آسای آن است.

داستان Halo قسمت اول: پیشروها، خیانت فوررانر و دوران بعد از آن
خواندن

می‌توان این استخوان‌ها را در لبه شرقی نقشه پیدا کرد و بازیکنانی که عاشق جستجو در اعماق اقیانوس هستند، بدون شک با دیدن این استخوان‌های غول‌آسا حس رضایت‌مندی بسیاری بدست خواهند آورد.

GTA V 11

۱۱. دریچه مرموز دریایی

صحبت از رازهای بازی GTA V در اعماق دریا شد، باید بگوییم که استخوان‌های غول‌آسا تنها راز نهفته در آب‌های GTA V نیستند. جستجوگران گنج یک دریچه مرموز نیز در اعماق دریا پیدا کرده‌اند. در حقیقت، این دریچه چنان در عمق دریا می‌باشد، که به دلیل فشار آب نزدیک شدن به آن غیرممکن است.

امکان وارد شدن به این دریچه وجود ندارد، اما بازیکنان پی‌برده‌اند که دریچه ذکر شده از خود یک کد ضربه‌ای (Tap Code) ساطع می‌کند.

علاقمندان و هواداران مصمم سری بازی‌های GTA این کد را ترجمه نموده و متوجه شده‌اند که پیام آن اشاره به شخصیت Roman Bellic از GTA IV دارد. خود دریچه نیز اشاره‌ای به سریال محبوب Lost بوده که هواداران آن مجموعه به محض دیدن دریچه به آن پی می‌برند. این دریچه یکی از اشارات جالب این عنوان بوده و از جمله رازهای بازی GTA V که هنوز به صورت کامل کشف و حل نشده است.

GTA V 12

۱۰. شخصیت‌های بازی GTA: San Andreas

در حالی که بدون شک طی سال‌ها شاهد بهبود و پیشرفت‌های قابل توجه‌ای در سری GTA بوده‌ایم، آن دسته از بازیکنان که همانند ما سال‌هاست این مجموعه عناوین را تجربه می‌کنند، هنوز لذت نسخه‌های پیشین سری GTA را از یاد نبرده‌اند. بازی‌هایی چون GTA: San Andreas تأثیر قابل توجه‌ای در تمام دنیا گذاشتند، و بعضی هواداران هنوز این نسخه را بهترین بازی از سری GTA می‌دانند – حتی پس از گذشت این همه سال.

از آنجایی که GTA V در همان منطقه‌ای جریان دارد که بازی GTA San Andreas در آن حضور داشت، وجود اشاراتی به San Andreas در این عنوان یک چیز حتمی به حساب می‌آید. در حقیقت بازیکنان هنوز می‌توانند از Grove Street بازدید کنند، که در صورت انجام اینکار شما سه NPC را می‌بینید که مشغول دوچرخه‌سواری هستند. این سه NPC شباهت قابل توجه‌ای به شخصیت‌های CJ ،Big Smoke و Sweet از بازی GTA: San Andreas دارند.

GTA V 13

۹. پاگنده واقعی است…

سال‌هاست که پاگنده یکی از موجودات افسانه‌ای سری GTA به حساب می‌آید، و بازیکنان از عناوینی چون GTA: San Andreas مطالبی در مورد دیدن این هیولای افسانه‌ای بیان کرده‌اند.

پیش از این هیچگاه صحت این گزارش‌ها تأیید نشده بودند، اما به نظر می‌رسد در بازی GTA V سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا این موجود را واقعاً درون بازی قرار دهند.

طی یکی از مأموریت‌های داستانی بازی، زمانی که بازیکنان در مأموریت «Predator» (شکارچی) به دنبال کشتن O’Neils با استفاده از اسلحه تک‌تیرانداز هستند، پاگنده پدیدار شده و می‌توان با مشاهده اثرات گرمای بدنش، دید که چگونه در جنگل جابجا می‌شود. پاگنده تنها برای چند ثانیه در بازی حضور داشته و سپس ناپدید می‌گردد، اما می‌توان تأیید کرد که این موجود در واقع همون هیولای افسانه‌ای جنگل‌ها بوده است.

راهنمای بازی Euro Truck Simulator 2
خواندن

GTA V 14

۸. کوسه شنی

ممکن است بعضی بازیکنان به راحتی از کنار این راز بازی GTA V عبور کرده و حتی متوجه آن نیز نشده باشند. با وجود آن که یکی از رازهای نسبتاً آشکار در بازی است، یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها نیز می‌باشد که بازیکنان GTA V آن را با نام کوسه شنی می‌شناسند.

در حقیقت این کوسه یک قلعه شنی است، و احتمالاً هدف سازندگان داشتن اشاره‌ای به قلعه‌های شنی خلاقانه‌ای بوده که در بعضی رقابت‌های ساحلی قابل مشاهده هستند. البته کوسه‌های واقعی نیز در دنیای GTA V وجود دارند اما نمی‌توان آن‌ها را یک راز دانست.

این کوسه شنی نه تنها بسیار جذاب‌تر از کوسه واقعی است، بلکه نادرتر نیز می‌باشد. بازیکنان می‌توانند این راز را در Vespucci Beach پیدا کنند.

GTA V 15

۷. یک زامبی واقعی… تقریباً

اکثر ما می‌دانیم که منطقه Vinewood در شهر Los Santos به منطقه واقعی Hollywood اشاره دارد، از این رو مملوء از موارد و اتفاقات عجیب است. بسیاری از مأموریت‌های بازی در این مکان اتفاق افتاده و شما می‌توانید NPCهای عجیبی را در آن پیدا کنید.

شاید عجیب‌ترین NPC که می‌توان در Vinewood پیدا کرد، زامبی وینوود (Vinewood Zombie) باشد. شاید بازیکنان فوراً بی‌اندیشند که این یک زامبی واقعی است، اما اینگونه نیست.

اگر مدت زمان زیادی را کنار این زامبی بایستید، بالاخره مشاهده خواهید کرد که وی از نقش خود بیرون می‌آید.

احتمالاً این NPC بازیگری بوده که برای بازی در نقش یک زامبی، مشغول تمرین کردن در آن نقطه از خیابان می‌باشد. این یکی دیگر از رازهای بازی GTA V است که بازیکنان بسیاری آن را از دست داده‌اند.

GTA V 16

۶. عجیب و غریب بودن Mount Chiliad

اگر به دنبال وقایع عجیب در بازی GTA می‌گردید، Mount Chiliad یکی از بهترین مکان‌های موجود در این بازی برای یافتن اتفاقات غیرطبیعی است.

پیش‌تر در این مقاله چندین راز موجود در این کوهستان را بیان کردیم، با این وجود هنوز حتی میزان عجیب و غریب بودن این کوهستان را به صورت سطحی نیز بررسی نکرده‌ایم. در حقیقت، ممکن است هنوز رازهای بیشتری از بازی GTA V در این کوهستان وجود داشته باشند که هیچ بازیکنی آن‌‌ها را پیدا نکرده است.

اگر با استفاده از یک تله‌کابین به بالای این کوه بروید، نقشه عجیبی را در قله آن خواهید یافت.

پلی‌استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس | کدام کنسول برنده خواهد شد؟
خواندن

بازیکنان هنوز نتوانسته‌اند معنی دقیق این نقشه را کشف کنند، اما به نظر می‌رسد رازها و مناطق مخفی بیشتری در این کوهستان وجود داشته که هیچکس آن‌ها را پیدا نکرده است. حداقل از این نقشه می‌توان اینگونه برداشت کرد، هرچند ممکن است سازندگان این نقشه را صرفاً برای فریفتن بازیکنان در بازی قرار داده باشند.

GTA V 17

۵. اسیر بودن Thelma و Louise روی یک صخره

افرادی که عناوین قبلی شرکت راکستار را بازی کرده باشند، می‌دانند که معمولاً این عناوین مملوء از اشارات ریز و درشت به فرهنگ پاپ هستند. بعضی از خاطره‌انگیز‌ترین لحظات و مأموریت‌هایی که ما در سری GTA تجربه کرده‌ایم، اشاراتی طعنه‌آمیز به فیلم‌ها، کتاب‌های کمیک، موسیقیدان‌ها، و دیگر بخش‌های محبوب ما از فرهنگ پاپ بوده‌اند.

نسخه پنجم از این مجموعه نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیاری از رازهای بازی GTA V در واقع اشاراتی به فرهنگ پاپ هستند. یکی از قابل توجه‌ترین رازهای موجود در این بازی، قرار داشتن دو زن در یک کانورتیبل روی صخره‌ای در Mount Chiliad است، که توسط پلیس محاصره شده‌اند.

البته که این مورد اشاره‌ای به صحنه‌ای جذاب از فیلم Thelma & Louise دارد. این فیلم در سال ۱۹۹۱ منتشر شده و از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

GTA V 18

۴. Master Chief در نزدیکی یک سالن سینما ایستاده است

بدون شک امروزه اشارات به فرهنگ پاپ صرفاً مختص فیلم‌ها، موسیقی و کتاب‌های کمیک نیستند. اکنون سری بازی‌هایی مثل GTA به همان میزان که ممکن است اشاراتی به فیلم‌ها داشته باشند، می‌توانند اشاره‌هایی نیز به بازی‌های ویدیویی دیگر بکنند.

بعضی بازیکنان GTA V از دیدن اشاره‌ای به سری محبوب Halo که در قالب شخصیت اصلی آن یعن Master Chief به تصویر کشیده شده بود، غافلگیر شدند.

هرچند Master Chief بازی GTA V بخشی از داستان این عنوان نبوده و چیزی که ما در این بازی دیدیم، شباهت کاملی به این شخصیت نداشت. اگر به منطقه Vineland بروید، می‌توانید روبروی یک سینما چندین شخصیت را ببینید که لباسی شبیه به شخصیت Master Chief پوشیده‌اند. هرچند لباس آن‌ها بیشتر شبیه کازپلی‌های ارزان‌ قیمت و بی‌کیفیت از این شخصیت است.

GTA V 19

۳. یک آدم برفی غول‌آسا منتظر شماست

یکی دیگر از رازهای بازی GTA V که بدون شک اشاره‌ای به فرهنگ پاپ است را می‌توان در منطقه La Mesa پیدا کرد. این راز را می‌توان با سرک کشیدن درون یکی از انبارهای سردخانه این منطقه مشاهده نمود. در صورت انجام این کار شما چهره یک آدم برفی غول‌آسا را خواهید دید.

حدس زدن این موضوع که این آدم‌ برفی به چه چیزی اشاره دارد کار دشواری نیست.

هرچه نباشد آدم برفی‌های مشهور بسیاری در فرهنگ پاپ وجود ندارند. بله، احتمالاً این آدم برفی به Frosty the Snowman، یک هویت خیالی که مردم در زمستان‌ها داستان آن را به یکدیگر تعریف می‌کنند، اشاره دارد.

بهترین سرویس‌های اشتراکی ویدیوگیم
خواندن

این یکی دیگر از موارد جالب بازی GTA V و از جمله رازهای بزرگی است که احتمالاً اکثر شما آن را از دست داده‌اید. به نظرمان دست کم یک نفر در میان تیم سازندگان بازی وجود داشته که از هواداران بزرگ شخصیت Frosty است.

GTA V 20

۲. ماشین جیمز باند را بدست آورید

این راز نیز اشاره دیگری به صنعت سینما بوده و متعلق به مجموعه‌ای است که اکثر ما با آن آشنایی داشته و از هوادارانش هستیم – مجموعه جیمز باند. همیشه بازیکنان مجموعه GTA توجه خاصی به ماشین‌های موجود در این سری عناوین داشته‌اند، به صورتی که بعضی از این خودروها می‌توانند خودشان یک «راز» به حساب بیایند.

یک نمونه مشهود در این زمینه ماشینی است که می‌توانید با استفاده از شخصیت Micheal Townley آن را خریداری کنید. این ماشین در واقع همان ماشین معروف و محبوب جیمز باند است و قیمت آن نیز ۴۷۵ هزار دلار می‌باشد. بازیکنان تنها می‌توانند پس از انجام مأموریت Deep Inside این ماشین را خریداری کنند و پلاک آن نیز « JB700» است، که اشاره‌ای واضح به سری معروف جیمز باند دارد.

هرچند زیاد در این مورد هیجان‌زده نشوید، زیرا فروشنده این ماشین، اسلحه‌های موجود روی آن را برداشته است.

GTA V 21

۱. بازسازی صحنه‌ای از فیلم معروف No Country For Old Men

پیش از این بارها از اشارات مختلف بازی GTA V به فیلم‌ها سخن گفتیم، با این وجود یکی از زیبا‌ترین رازهای بازی GTA V اشاره دیگری به فرهنگ پاپ بوده که می‌توان آن را در پارک وحش ایالتی Mount Chiliad مشاهده نمود. در اینجا شاهد صحنه‌ای خواهید بود که عیناً از فیلم No Country For Old Men برداشته شده، و طبعاً بسیار تاریک و جدی‌تر از صحنه یاد شده از فیلم Thelma & Louise است.

بازیکنان در این صحنه با چندین ماشین رها شده روبرو می‌گردند که می‌توان اثرات یک تیراندازی عظیم را در کنار آن‌ها مشاهده کرد.

همانند این صحنه در فیلم، بازیکنان همچنین می‌توانند در پشت یک وانت، درون یک کیف براق، ۲۵ هزار دلار پول پیدا نمایند. البته این مورد به عنوان یک «رویداد اتفاقی» در بازی قرار گرفته است، بدین معنی که الزاماً هر بار که در نقشه به این نقطه بروید، حتماً با این صحنه روبرو نخواهید شد.

با ذکر این نکته به پایان مقاله رازهای بازی GTA V می‌رسیم. نظر شما در مورد رازهای ذکر شده در این مطلب چه بود؟ آیا شما راز جذاب دیگری در این عنوان پیدا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Screen Rant
عضویت
اطلاع از
guest

9 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ghazal
ghazal
4 سال قبل

دمت عالی بود، ❤️

خفن
خفن
3 سال قبل

در مورد اون کوه عجیبه یکی از راز هاش اینه که اسکندر من اون تو هست اگر به اندازه کافی زنده بمونی یه کد بهت میده که بتونی بری داخل در کنار نقشه

Arezoo
Arezoo
3 سال قبل

ببخشید یه سوال من وقتی یه ماشین رو از پارکینک بیرون اوردم و دوباره برگشتم به پارکینک ماشین بیرونی کم شد و هر چقدر میکردم پیدا نمیکنم لطفا هر کسی میدونه کمکم کنه البته در قسمت انلاین بازی .ممنونم‌

طاها
طاها
Reply to  Arezoo
3 سال قبل

ماشینو میبرن نمیدونی تو؟

سیاوش
سیاوش
2 سال قبل

من پاگنده رو دیدم اما فکر کردم یکی از اون یارو ها هست که تو ماشینه از دستت فرار میکرد کشتمش😁😁
میگم چرا انقد گنده بود یارو
پشمم داشت

امین
امین
3 سال قبل

اون بازی خیلی خوبه

نوژا
نوژا
3 سال قبل

وای خدا سکته کردم اخه راستش من زیاد طرف دار را ها نیستم و وقتی اون روحه رو دیدم سه متر پریدم بابا مراعات کنید !!

علیرضا
علیرضا
Reply to  نوژا
3 سال قبل

فقط این نیست که یه غار مخفی هم هست که توش یه شبح تله انداخته و منتظرته تا بکشتت!!😁😁

دانیال
دانیال
Reply to  نوژا
2 سال قبل

واقعا دیدی؟

دکمه بازگشت به بالا
9
0
Would love your thoughts, please comment.x