داستان بازی‌ها

داستان بازی Little Nightmares 2 | خیانتی از جنس وفاداری

زمانی که کابوس‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند

بازی Little Nightmares 2 را می‌توان یک عنوان ویدئویی هیجان انگیز و لذت بخش معرفی کرد که از چاشنی ترس بسیار زیادی برخوردار است؛ متاسفانه با توجه به جوی که حوادث این بازی در آن روی می‌دهند، نمی‌توان داستان آن را بخوبی درک کرد؛ در این بازی شاهد هیچگونه دیالوگی نبوده و داستان آن را باید با سرهم کردن تکه‌های مختلف سرنخ‌هایی که در موقعیت‌های مختلف قرار دارند، متوجه شد؛ با توجه به موارد گفته شده، بهتر دیدیم که در این مقاله به توضیح داستان بازی Little Nightmares 2 بپردازیم و ببینیم که چه اتفاقی در جهان آشفته‌ی مملو از موجودات نفرت‌انگیز و گوشت‌خوار آن روی داده است.

بازی Little Nightmares 2

داستان بازی Little Nightmares 2: صاحب خانه‌ی دیوانه!

بازی Little Nightmares 2 داستان پسری به نام «مونو» (Mono) را روایت می‌کند که کیسه‌ای بر سر دارد. مونو در هر قسمت از بازی که به تلویزیون روشنی می‌رسد، بصورت ناخودآگاه به سمت آن کشیده می‌شود؛ این تلویزیون‌ها به نمایش یک راهروی باریک و دراز می‌پردازند که در انتهای آن دری قرار گرفته و روی آن در، سمبل یک چشم قرار دارد؛ مونو این قابلیت را دارد که پس از قرار گرفتن در مقابل تلویزیون‌های گفته شده، از آن‌ها عبور کرده و وارد راهروی توصیف شده شود، اما او هرگز نمی‌تواند از دری که در انتهای راهرو قرار دارد عبور کند و به محض رسیدن به در، به دنیای واقعی بر می‌گردد، این موضوع در ادامه‌ی داستان بسیار مهم خواهد بود.

مونو ماجراجوریی خود را با عبور از جنگلی مملو از تله آغاز می‌کند تا به یک خانه‌ی قدیمی ترسناک می‌رسد؛ درون خانه، مونو با گوشت‌های فاسد شده و مانکن‌های پوسیده‌ای روبرو می‌شود که احتمالاً بقایای تاکسیدرمی شده‌ی انسان‌های بدشانس بوده‌اند؛ او همچنین در این خانه، دختر کوچکی را پیدا می‌کند که در زیرزمین اسیر شده و در حال بازی کردن با یک جعبه‌ی موسیقی است؛ مونو با استفاده از یک تبر، درب محلی که دختر کوچک در آن قرار دارد را می‌شکند و او را آزاد می‌کند اما آن دختر بجای تشکر کردن از مونو، بلافاصله از آن موقعیت دور می‌شود.

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice
خواندن

با ادامه‌ی مسیر، مونو در طبقه‌ی بالا، بار دیگر با آن دختر روبرو می‌شود که در تلاش است اهرمی را فعال کند اما او به تنهایی قابلیت انجام این کار را ندارد، بنابراین آن دو تصمیم می‌گیرند که جهت ادامه‌ی مسیر، به یکدیگر کمک کنند. با ادامه‌ی مسیر، مونو و دختر کوچک موفق می‌شوند که صاحب خانه را پیدا کنند؛ صاحب خانه یک شکارچی خشن است که کیسه‌ای را بر سر خود کشیده است و به محض مشاهده‌ی دو کودکی که قصد فرار از خانه را دارند، به تعقیب آن‌ها پرداخته و بوسیله‌ی یک شاتگان، به سمتشان تیراندازی می‌کند. با ادامه‌ی مسیر، مونو و دختر به خانه‌ی کوچکی می‌رسند که در آن یک شاتگان قرار دارد و بوسیله‌ی آن، به شکارچی دیوانه شلیک می‌کنند و احتمالاً موفق می‌شوند که او را نابود کنند (دقیقاً مشخص نمی‌شود که شکارچی مرده یا تنها زخمی شده است.)؛ پس از خروج از خانه‌ی کوچک، آن‌ها درب بزرگی را پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که جهت عبور از دریایی که در مقابلشات قرار دارد، از آن در استفاده کنند. پس از عبور از دریا، مونو و دوستش به ساحل موقعیتی به نام The Pale City می‌رسند.

بازی Little Nightmares 2

داستان بازی Little Nightmares 2: ز گهوازه تا گور دانش بجوی!

مونو و دوستش با ادامه‌ی مسیر به مدرسه‌ای می‌رسند که بصورت شگفت‌آوری مملو از دانش آموزانی است که بر سر میزهای درس نشسته‌اند، البته این دانش آموزان، همچون دانش آموزان عادی نیستند و رفتار عجیبی همچون رفتار سایر شخصیت‌های موجود در بازی Little Nightmares دارند؛ در کنار دانش آموزان گفته شده، معلم زنی به نام The Teacher حضور دارد که توانایی عجیبی (او می‌تواند سر خود را با کش آوردن گردنش (همچون شخصیت Elastic Man مجموعه فیلم‌های چهار شگفت انگیز)، به نقاط مختلف و غیرقابل دسترسی ببرد و آنجا را کنترل کند.) دارد. پس از آنکه دوست مونو توسط دانش آموزان دستگیر می‌شود، مونو بار دیگر موفق می‌شود که دخترک را نجات داده و سپس به سختی از آن مدرسه فرار کنند؛ آن دو پس از فرار از مدرسه، در حالیکه طوفان شدیدی از باران شروع شده است، وارد خیابانی می‌شوند، در اینجا دختر کوچک یک بارانی زرد رنگ آشنا پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آن را بپوشد؛ اگر پس از پوشیدن بارانی توسط دختر، این فکر به ذهنتان خطور کرد که او را در جایی دیده‌اید، باید بگوییم که بله، او همان شخصیت Six از قسمت اول بازی است.

داستان سری بازی‌های The Legend of Zelda
خواندن

مونو و Six جهت ادامه‌ی مسیر خود مجبور می‌شوند از بیمارستان ترسناکی عبور کنند که در آن مانکن‌های زنده‌ای حضور دارند که تنها با تاباندن نور به آن‌ها می‌توان جلوی حرکتشان را گرفت. با پیشروی در داستان بازی، آن دو با فرد غول پیکری به نام The Doctor روبرو می‌شوند که می‌تواند همچون یک عنکبوت از در و دیوار بالا برود؛ پس از یک تعقیب و گریز شدید، مونو موفق می‌شود که دکتر را فریب داده و او را به سمت یک دستگاه سوزاندن زباله کشانده و سپس او را نابود کند.

در ادامه، مونو و Six با برج بزرگی روبرو می‌شوند که در فاصله‌ی بسیار دوری از آن‌ها قرار دارد؛ این برج، برج ارسال سیگنالی است که می‌تواند ذهن افرادی که آن سیگنال را از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنند، مختل کند، این موضوع می‌تواند رفتارهای عجیب شخصیت‌های موجود در محیط بازی را توضیح دهد؛ قابلیت مخوف این برج، همچنین رفتار و ظاهر افراد هیپنوتیزم شده‌ای (به نام The Viewers) که در محیط بازی حضور دارند را توجیه می‌کند.

داستان بازی Little Nightmares 2

داستان بازی Little Nightmares 2: ورود به برج سیگنال

تا بدینجای بازی، مونو چندین بار وارد تلویزیون‌هایی شده است که بر سر مسیرشان قرار داشته‌اند اما هر بار پیش از آنکه بتواند دری که در انتهای راهرو قرار دارد را باز کند، توسط Six از تلویزیون خارج شده است، اما در نهایت، مونو موفق می‌شود که پس از ورود به یکی از این تلویزیون‌ها، خود را به انتهای راهرو رسانده و دربی که در آنجا قرار دارد را باز کند؛ باز کردن دربی که در انتهای راهرو قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مونو به حساب می‌آید، چراکه او با اینکار یک موجود روح مانند به نام The Thin Man را بیدار می‌کند که به محض خروج مونو از تلویزیون (توسط Six)، بدنبال مونو از تلویزیون خارج شده و به تعقیب آن دو می‌پردازد؛ پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، مونو شانس آورده و از دست شکارچیشان مخفی می‌شود اما Six به اندازه‌ی او خوش‌شانس نبوده و گرفتار The Thin Man می‌شود. در ادامه‌ی بازی، The Thin Man به تعقیب مونو می‌پردازد و در نهایت، آن‌ها در محوطه‌ای در مقابل برج سیگنال در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در اینجا متوجه می‌شویم که مونو دارای قدرتی همچون The Thin Man است و از آن قدرت جهت نابودی The Thin Man استفاده می‌کند؛ پس از نابودی The Thin Man، مونو وارد برج سیگنال می‌شود تا بار دیگر Six را نجات دهد.

داستان بازی مکس پین
خواندن

درون برج سیگنال، مونو با نور بنفش عجیبی روبرو می‌شود که بُعدهای مختلف را به یکدیگر متصل کرده و جاذبه و زمان در آن معنی خاصی ندارند! پس از کمی جستجو در برج سیگنال، مونو Six را پیدا می‌کند، اما مشکل اینجا است که سیگنال‌های برج، Six را تبدیل به یک موجود غول پیکر و دیوانه کرده‌اند؛ شخصیت جهش یافنه‌ی Six حساسیت شدیدی نسبت به جعبه‌ی موسیقی (جعبه‌ی موسیقیی شبیه به همان جعبه‌ای که وقتی مونو، Six را برای اولین‌بار دید، مشغول بازی کردن با آن بود.) دارد؛ بنظر می‌رسد که این جعبه‌ی موسیقی، عامل اصلی جهش Six بوده است، بنابراین مونو تصمیم می‌گیرد که آن را نابود کند و همزمان، Six نیز تلاش می‌کند که جلوی مونو را بگیرد؛ پس از نابودی جعبه‌ی موسیقی، مونو موفق می‌شود که Six را بار دیگر نجات دهد.

داستان بازی Little Nightmares 2: خیانتی از جنس وفاداری

پس از نجات Six، برج سیگنال ناگهان شروع به فروپاشی می‌کند و به ما نشان می‌دهد که پایه و اساس آن روی توده‌های چسبیده‌ی گوشت و چشم بنا  شده است؛ مونو و Six به محض آغاز فروپاشی برج، از دست توده‌های گوشتی که بدنبال له کردن آن‌ها هستند فرار می‌کنند تا به پلی می‌رسند که در سوی دیگر آن، راه خروجی قرار دارد؛ پس از عبور Six از روی پل گفته شده، پیش از آنکه مونو نیز بتواند از روی آن عبور کند، پل خراب می‌شود و مونو جهت نجات خود، مجبور می‌شود که از روی لبه‌ی پل، خود را به سمت دیگر آن پرتاب کند تا با کمک Six بتوانند از آن معرکه جان سالم به در ببرند؛ پس از آنکه مونو به سمت دیگر پل می‌پرد، Six دست او را می‌گیرد اما در حالیکه Six می‌تواند خیلی راحت مونو که چندین بار جان او (Six) را نجات داده است، نجات دهد و او را بالا بکشد، ناگهان تصمیم می‌گیرد که جهت نجات جان خود، دست مونو را رها کند و در نتیجه، مونو به اعماق برج سیگنال سقوط کرده و Six نیز براحتی از برج سیگنال فرار می‌کند؛ متاسفانه برخلاف مونو که جان خود را بارها برای نجات Six به خطر انداخته بود و دوستی و وفاداری خود را به شکلی تمام عیار به Six نشان داده بود، Six به او خیانت کرد و نشان داد که دوست مورد اعتماد و خوبی نیست.

داستان بازی Dying Light 2
خواندن

داستان بازی Little Nightmares 2

داستان بازی Little Nightmares 2: بیداری The Thin Man

پس از سقوط مونو، او خود را در موقعیت عجیبی در پایین برج سیگنال می‌یابد و شروع به قدم زدن روی توده‌های گوشت و چشم چسبیده به هم می‌کند تا در نهایت به صندلی چوبیی می‌رسد؛ مونو روی صندلی چوبی نشسته و سپس به ناگاه محیط اطراف او دچار تغییر شکل شده و پس از مدتی، او در اتاق معمولیی قرار می‌گیرد، مونو نیز خودش به مرور زمان قد بلندتر و لاغرتر شده و تبدیل به یک The Thin Man می‌شود و در پایان، مشاهده خواهیم کرد که او درون همان اتاقی قرار می‌گیرد که در انتهای سالن باریک و دراز قرار داشت.

بازی Little Nightmares 2 دارای یک پایان مخفی است که پس از بدست آوردن کلیه‌ی اچیوپوینت‌ها آزاد می‌شود؛ در پایان مخفی این بازی، Six را می‌بینیم که از تلویزیون خارج شده و در مقابل آن می‌ایستد، در همین زمان، سایه‌ی او بزرگ شده و تصوری از خودش را می‌بیند که در حال نگاه کردن به نقاشیی از یک کشتی غول پیکر (The Maw) است و در نهایت، صدای غرش شکم Six را می‌شنویم.

پایان مخفی بازی Little Nightmares 2:

حوادث بازی Little Nightmares 2 پیش درآمدی بر داستان بازی Little Nightmares به حساب می‌آیند، حوادثی که خودخواه بودن Six جهت بقایش و رسیدن به The Maw را نشان می‌دهند، گرچه علت گرسنگی مداوم او نیز مشخص می‌شود.

این بود داستان عجیب و غریب بازی Little Nightmares 2 که تجربه‌ی آن را به شما توصیه می‌کنیم؛ حتی با وجود آنکه داستان این عنوان ویدئویی هیجان انگیز را در این مقاله مشاهده کرده‌اید، باز هم این بازی ارزش یک بار تجربه کردن را دارد تا با ذهنیت سازندگان آن در استودیوی Tarsier آشنا شوید؛ این بازی هم اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، گوگل استیدیا و نینتندو سوییچ در دسترس است.

منبع
THEGAMER
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
Mmmmm
Mmmmm
1 سال قبل

خودم ۲ بار بازیش کردم هیچی نفهمیدم تا مقاله شما رو خوندم دمتون گرم

يمان سیامند
يمان سیامند
7 ماه قبل

نمیدونم کدوم احمقی این بازی رو ساخته داستانش خیلی عنی بود

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x