راهنمای بازی

راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

نکاتی برای تازه‌واردان

راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart هرآنچه که باید برای شروع این بازی بدانید را به شما آموزش می‌دهد. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یک عنوان سوم شخص شوتر است که توسط استودیوی Insomniac Games ساخته شده و به تازگی توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن ۵ منتشر شده است. این شانزدهمین قسمت از سری جذاب Ratchet & Clank بوده و دنباله داستانی دو عنوان Ratchet & Clank: Into the Nexus (دنباله مستقیم) و Ratchet & Clank 2016 محسوب می‌شود. بازی Rift Apart در خرداد ۱۳۹۹ (ژوئن سال ۲۰۲۰) در رویداد پلی استیشن ۵ معرفی شد و در ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) منتشر شد. پس از انتشار، بازی تحسین منتقدان را به ویژه در بخش تجسم، پیشرفت‌های رزمی و فنی دریافت کرد.

Ratchet & Clank: Rift Apart
راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

در راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart از وب سایت پیکسل آرتس، ما ۱۰ نکته کلیدی را به شما آموزشی می‌دهیم که می‌تواند بسیار در تجربه شما از این بازی جذاب تاثیرگذار باشد. از نحوه به دست آوردن پول و هزینه کردن آن گرفته، تا بهترین روش استفاده از سلاح، اینکه چرا باید نقشه خود را رنگ آمیزی کنید و چگونه اسلحه‌های خود را با برنامه مناسب ارتقا دهید، ما همه این نکات را به شما آموزش خواهیم داد.


برای کسب درآمد همه چیز را خُرد کنید!

پیچ و مهره واحد پولی شما در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart است و برای خرید هر سلاح به تعداد زیادی از آنها نیاز خواهید داشت. خبر خوب این است که پیچ و مهره به راحتی در دسترس است، زیرا تقریباً هر چیزی را که خُرد یا نابود کنید در خود پیچ و مهره دارد، از دشمنان گرفته تا جعبه‌ها، لامپ‌ها، گیاهان و موارد دیگر.

جعبه‌ها بهترین منبع پیچ و مهره شما هستند و می‌توانید آنها را در سراسر جهان بازی پیدا کنید. بپرید و سپس کلید مربع را بزنید تا همه جعبه‌های اطراف را خُرد کنید، این روش جمع آوری پیچ و مهره را آسان‌تر می‌کند. در حالی که به دنبال جعبه‌ها هستید، آچار خود را در سراسر جهان بچرخانید و ممکن است پیچ و مهره‌هایی را پیدا کنید که در قطعات مختلف ماشین آلات یا مکان‌های تصادفی دیگر پنهان شده‌اند.


پول خود را خرج کنید

از آنجا که پیچ و مهره‌ها تقریباً در همه جا یافت می‌شوند، نیازی به ذخیره آنها ندارید. آنها را خرج کنید و قدرتمند‌تر از همیشه شوید.

اسلحه فروش ما، Ms. Zurkon اغلب سلاح‌های جدیدی دارد و اگر همه چیز را در اطراف خود خُرد کرده باشید، معمولاً به اندازه کافی برای خریدن حداقل یک اسلحه پول خواهید داشت. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart با سلاح‌های خطرناک بسیار پر شده است. آنها را بخرید. هیچ دلیل منطقی برای ذخیره پول در بازی Rift Apart وجود ندارد، بنابراین آنچه را که بدست آورده‌اید خرج کنید و از سلاح جدید خود برای جمع آوری پول بیشتر استفاده کنید.


به پیچ و مهره نیاز دارید؟ دوباره به ARENA سر بزنید!

چالش‌های قدیمی را باری دیگر بازی کنید تا پیچ و مهره‌های بیشتری دریافت کنید! | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
چالش‌های قدیمی را باری دیگر بازی کنید تا پیچ و مهره‌های بیشتری دریافت کنید! | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

اگر پول کافی نداشتید و خود را فقیر احساس می‌کردید، می توانید به Arena ایستگاه فضایی Zurkies بروید.

جایزه اولین باری که در Arena مبارزه می‌کنید، پول بسیار زیاد و یک جایزه خاص است. برای کسب پول بیشتر می‌توانید دوباره مبارزه کنید، اما در نظر داشته باشید که مانند مبارزه اول پول به دست نخواهید آورد و جایزه دریافتی شما بسیار کاهش خواهد یافت، اما اگر برای ورود به یک سیاره جدید جیب شما بسیار خالی بود، پیشنهاد می‌کنم که مبارزه دوباره را انجام دهید. همچنین این یک روش خوب برای ارتقا سلاح است.


سلاح‌های خود را بارها استفاده و تعویض کنید

سلاح Warmonger در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یک راکت لانچر بسیار قدرتمند است. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
سلاح Warmonger در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یک راکت لانچر بسیار قدرتمند است. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart سلاح‌های زیادی دارد. همه آنها کمی متفاوت عمل می‌کنند و به روش‌های هوشمندانه‌ای از کنترلر DualSense استفاده می‌کنند. مهم است که شما در حین بازی خود از سلاح‌های مختلفی استفاده کنید، زیرا با کشتن است که لِول اسلحه شما بالا می‌رود.

بهترین راه برای اطمینان از ارتقای سلاح‌های خود، این است که دو یا سه اسلحه‌ای که همیشه از آنها استفاده می‌کنید را انتخاب کرده و در صورت لزوم به صورت نوبتی از آنها استفاده کنید و آنها را به لِول ۵ برسانید. در لِول ۵، آنها به چیزی جدید و هیجان انگیز تبدیل می‌شوند. بعد از رسیدن سلاح مورد نظر به لِول پنج، از آن سلاح موقتا استفاده نکنید و سلاح جدید دیگری را برای رساندن به لِول ۵ انتخاب کنید.

این موضوع از این نظر اهمیت دارد که شما در مراحل بعدی با باس‌ها و دشمنان قوی‌تری مواجه می‌شوید و داشتن اسلحه‌های متنوع لِول بالا می‌تواند بسیار به شما کمک کند.


سلاح‌های خود را برای حملات قدرتمند به صورت ترکیبی استفاده کنید!

سلاح های موجود در Ratchet & Clank: Rift Apart بر اساس نوع کارایی در چند دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، برخی از اسلحه‌ها برای گیج کردن یا منجمد کردن دشمنان کارایی دارند و کمتر کشنده هستند. اگرچه ممکن است به خودی خود مفید به نظر نرسند، اما شما می‌توانید این سلاح‌ها را با سلاح‌هایی که کشنده هستند استفاده کنید و ضربات مرگباری به دشمن وارد کنید.

اگر یک اسلحه منجمد کننده مانند Topiary Sprinkler را انتخاب کردید، می‌توانید بلافاصله یک سلاح کشنده دیگر را انتخاب کنید، برای اینکار مثلث را بزنید تا سریع بین سلاح‌های خود جابجا شوید. پس با استفاده از Topiary Sprinkler دشمن خود را منجمد کنید و سپس به سرعت یک اسلحه کشنده مانند شات‌گان را انتخاب و دشمن را نابود کنید.

در این روش هم لِول سلاح شما ارتقا پیدا می‌کند و هم می‌تواند راهی عالی برای ایمن ماندن در برابر ضربات دشمن باشد.


نقشه خود را نقاشی کنید تا همه چیز را پیدا کنید.

با گشت و گذار در نقشه می‌توانید به راحتی تمام جعبه‌ها را مشاهده کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
با گشت و گذار در نقشه می‌توانید به راحتی تمام جعبه‌ها را مشاهده کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Rift Apart هر زمان که به مکان جدیدی می روید نقشه خود را رنگ آمیزی می‌کند و حتی وقتی به اندازه کافی نزدیک می‌شوید، جعبه‌هایی مانند Gold Bolts یا Spybots را به شما نشان می‌دهد. Raritanium که برای ارتقا اسلحه‌های خود به آن نیاز دارید، هنگامی که از کنار بانک عبور می‌کنید بر روی نقشه ظاهر می‌شود.

این یک روش عالی در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart است که بدانید در چه مکان‌هایی حضور داشته، و در چه مکان‌هایی تا به حال قدم نگذاشته‌اید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، جعبه‌ها و وسایل قابل جمع آوری زیادی در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین آن نقشه را در طول مسیر خود رنگ آمیزی کنید.


آیتم‌ها را در نقشه خود علامت‌گذاری کنید!

شما می‌توانید بر روی هر آیکونی که می‌خواهید کلیک کرده و آن را علامت‌گذاری کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
شما می‌توانید بر روی هر آیکونی که می‌خواهید کلیک کرده و آن را علامت‌گذاری کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

هنگامی که جعبه یا Raritanium در نقشه شما نشان داده می‌شود، از ویژگی علامت‌گذاری (Pin) برای یافتن آسان آنها استفاده کنید. نقشه خود را باز کنید، مکان نما را به سمت آیتم مورد نظر خود ببرید و X را بزنید تا آیتم علامت‌گذاری شود. وقتی دوباره به بازی خود بازگردید، یک پیکان سفید وجود دارد که به آنچه شما دنبال آن هستید هدف گرفته شده است.

این یک روش عالی برای یافتن جعبه یا Raritanium بیشتر برای زمانی است که می‌دانید که در این نزدیکی هستید اما نمی‌توانید مکان آن را به طور دقیق تشخیص دهید.


برای آنچه که نمی‌توانید بگیرید زحمت نکشید!

زمانی که برای اولین بار وارد این سیاره می‌شوید، نمی‌توانید این مهره طلایی را دریافت کنید. باید بعدا بازگردید و دوباره تلاش کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
زمانی که برای اولین بار وارد این سیاره می‌شوید، نمی‌توانید این مهره طلایی را دریافت کنید. باید بعدا بازگردید و دوباره تلاش کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

ممکن است یک جعبه در نزدیکی خود پیدا کنید اما ندانید که چطور باید آن را به دست بیاورید.

جعبه‌های زیادی وجود دارد که یافتن آنها دشوار است و بسیاری از جعبه‌ها هم در اولین بازدید از یک سیاره قابل دریافت نخواهند بود. این موضوع روش خاصی ندارد اما بر اساس نوع طراحی بازی، پیشنهاد می‌کنیم که اگر در یافتن Spybot ،Gold Bolt یا آرمور به مشکل برخورد کردید، به سیاره بعدی خود بروید و بعداً برای تلاش دوباره بازگردید.

در بازی Rift Apart قبل از اینکه با باس نهایی رو‌به‌رو شوید یک اخطار به شما می‌دهد که می‌گوید اگر وارد شوید دیگر راه بازگشتی ندارید، بنابراین این فرصت خوبی است که قبل از پایان بازی به سیارات مورد نظر برگردید و هرچیزی را که هنوز کشف نکرده‌اید را پیدا و دریافت کنید.


آن Spybotsها را جمع آوری کنید تا اسلحه نهایی را به صورت رایگان دریافت کنید.

در اینجا می‌توانید 10 تا از اولین Spybots‌های بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را دریافت کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
در اینجا می‌توانید ۱۰ تا از اولین Spybots‌های بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را دریافت کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

یکی از جعبه‌ها، Spybot، شامل بخشی از طرح اصلی سلاح نهایی بازی Ratchet & Clank یعنی RYNO می‌باشد.

بر خلاف بازی‌های قبلی Ratchet & Clank، در بازی Rift Apart شما نیازی به ذخیره پول برای خرید RYNO ندارید. هنگامی که همه Spybots را جمع آوری کردید، می‌توانید به پیش Ms. Zurkon برگردید، و او RYNO جدید ما را به شما به صورت رایگان می‌دهد.

ما در راهنما کارایی این سلاح را اسپویل نمی‌کنیم، اما این سلاح دقیقا همان چیزی است که اگر از شکست دادن همه دشمنان خود تنها با یک ضربه لذت می‌برید، می‌خواهید که داشته باشید.


قفل‌های ویژه سلاح خود را باز کنید!

خانوم Zurkon به شما آموزش خواهد داد که چگونه قفل‌های ویژه را باز کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
خانوم Zurkon به شما آموزش خواهد داد که چگونه قفل‌های ویژه را باز کنید. | راهنمای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

در اوایل بازی Rift Apart، خانم Zurkon به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از آیتم Raritanium سلاح‌های خود را ارتقا دهید. هر سلاح خریداری شده دارای یک شبکه برای ارتقا است و هر شبکه چند مسیر دارد که می‌توانید هر کدام را در هر مسیری که قرار دارد را باز کنید، با توجه به هر بخشی که باز می‌کنید مهمات شما به صورت جزئی افزایش پیدا می‌کند. اما هر شبکه ارتقای اسلحه دارای یک ارتقا ویژه نیز می‌باشد. این بخش‌های قابل ارتقا نارنجی به صورت گروهی ظاهر می‌شوند و برای باز کردن آنها باید قفل تمام بخش‌های قابل ارتقا شبکه را بشکنید تا بتوانید به این ارتقای ویژه دست پیدا کنید.

روی باز کردن قفل‌ها تمرکز کنید، آنها می‌توانند بسیار کمک حال شما باشند.

قفل‌های ویژه می‌توانند سلاح‌های شما را به خوبی بهبود ببخشند، مانند ایجاد سلاحی که دشمنان را منجمد می‌کند تا هر بار که هدف منجمد شده را خُرد کردید، یخ‌های تیز خود را به سمت دشمن ساطع کند. هر آنچه در اطراف شبکه‌های ویژه نارنجی ظاهر می‌شود را برای دریافت آن هدیه ویژه باز کنید. این یک روش عالی برای باز کردن ویژگی‌های خاص سلاح است که نیاز به هیچ هزینه خاصی هم ندارد.


به پایان این راهنما رسیدیم و امیدوارم که نکات ذکر شده بتواند راهنمای خوبی برای شما در تجربه این بازی باشد، نظرات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید و ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱
خواندن
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x