راهنمای بازی

راهنمای بازی آلن ویک ۲ | آموزش نکات مخفی بازی Alan Wake 2

راهنمایی برای پیشرفت در دنیای راز آلود آلن ویک

بازی آلن ویک ۲ (Alan Wake 2) همانند نسخه اول خود، عنوانی ترسناک و بقا محور است که با گیم‌پلی نوآورانه و داستان جذاب و پر پیچ و خم خود مورد تحسین و تشویق بازیکنان و منتقدان قرار گرفت. بازی آلن ویک ۲ حول محور بررسی قتل‌ها و پرونده‌ها در شهر برایت فالز (Bright Falls) می‌گردد. بازی آلن ویک ۲، سیستم‌های گیم‌پلی خود را در طول بازی به صورت تدریجی به بازیکنان آموزش می‌دهد اما در این بین مواردی هستند که توضیحی در مورد آنها داده نمی‌شود و علاوه بر آنها، چندین نکته وجود دارد که به بازیکنان مبتدی کمک می‌کند تا سریعتر در بازی پیشرفت کنند و در نتیجه بیشتر زنده بمانند و از بازی بیشتر لذت ببرند.

با پیکسل آرتس و نکات مخفی بازی آلن ویک ۲ همراه باشید.

۱. از اتاق فکر ساگا بیشتر استفاده کنید.

alan wake 2 saga case board in the mind place

قابل استفاده فقط برای کاراکتر ساگا اندرسون (Saga Anderson)

یکی از اولین سیستم‌هایی که آلن ویک ۲ در گیم‌پلی خود به بازیکنان معرفی می‌کند، بورد پرونده‌ (Case Board) در اتاق فکر ساگا است. بازیکنان باید بارها به بورد پرونده‌ها سر بزنند تا برای پیشبرد داستان و اهداف، سرنخ‌های کشف شده را در جای مناسب خود قرار بدهند. علاوه بر آن، بهترین استراتژی برای تصمیم گرفتن جهت انجام کارهای مختلف با کاراکتر ساگا اندرسون، استفاده از همین قابلیت است.

نقاط زرد در منوی بورد پرونده، مواردی است که بازیکن باید آنها را برای پیشبرد پرونده و یا هدف خود انجام دهد و می‌توان روند هر کار را به شکل خطی زرد مشاهده کرد. هنگامی که هر هدف به طور کامل انجام شود، این خط‌های زرد تبدیل به سبز می‌شوند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ورود به اتاق فکر گیم‌پلی بازی را متوقف نمی‌کند و دنیای بازی همچنان در جریان است، پس باید با احتیاط و در مواقعی که از موقعیت خود مطمئن هستید از آن استفاده کنید.

راهنمای بازی FIFA 20 - معرفی بهترین وینگرهای جوان
خواندن

۲. پرونده‌های دیگر را نیز در بورد پرونده‌ها چک کنید

alan wake 2 case files

قابل استفاده فقط برای کاراکتر ساگا اندرسون

علاوه بر روند تکمیل شخصیت‌ها و پرونده‌ها در قسمت بورد پرونده، فایل‌های مختلف دیگری نیز در اتاق فکر وجود دارند که بازیکنان با بررسی آنها از تمامی زوایای یک پرونده آگاه می‌شوند و روند تحقیقات آنها سریعتر و آسان‌تر پیش می‌رود. علاوه بر این، بررسی این پرونده‌ها به طور ویژه‌ای به پیشرفت در  چپتر دوم بازی آلن ویک ۲، یعنی The Heart کمک می‌کند.

برای بررسی پرونده‌های دیگر، باید به بخش بایگانی بورد پرونده‌ها بروید. این بخش برای باز کردن پرونده‌ای جدید (هنگامی که پرونده قبلی را به اتمام رسانده‌اید) نیز کاربردی است. همچنین هنگامی که اطلاعات مورد نیاز یا ماموریت شما در این پرونده‌ها باشد، بازی به صورت اتوماتیک آنها را با نقطه زرد رنگ به شما اطلاع می‌دهد.

۳. برای جمع‌ کردن سرنخ‌ها، نقشه‌ها و آیتم‌های مختلف در طبیعت بگردید. 

alan wake 2 alex casey lunchbox location

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک (Alan Wake)

اگر چه بازی آلن ویک ۲ عنوانی تماما جهان باز نیست و بسیاری از محیط‌های آن محدود هستند، اما همانند عناوین جهان باز تعداد بسیار زیادی از مکان‌ها و مسیرهای فرعی هنگام گشت و گذار و کاوش در هر منطقه وجود دارند. در حالی که ممکن است ماموریت اصلی شما در جای خاصی از نقشه بازی باشد، اما کند و کاو در مسیرهای دیگر می‌تواند منجر به کشف سرنح‌های بیشتر یا آیتم‌هایی مانند صندوق‌ها و دست‌نوشته‌ها شود که برای موارد مختلف، به خصوص ارتقای سلاح‌ها مفید و ضروری هستند.

علاوه بر این، گشت و گذار عمیق‌تر در دنیای بازی آلن ویک ۲ باعث باز شدن قسمت‌های بیشتر از نقشه برای شما می‌شود که کمک بسیار زیادی به روند بازی شما می‌کند.

راهنمای بازی Plants vs Zombies: Battle for Neighborville - راهنمای شخصیت‌ها
خواندن

۴. از قابلیت دسترسی سریع به نقشه بیشتر استفاده کنید.

alan wake 2 cauldron lake map

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

بررسی نقشه در آلن ویک ۲ به شما کمک می‌کند که موقعیت مکانی خود را پیدا کنند و علاوه بر آن، باعث می‌شود که نقاط مهم زیادی را نیز (مانند مکان‌هایی که با علامت سوال نشانه‌گذاری شده‌اند) بر روی نقشه شناسایی کنید. همچنین هنگام حل معماها و پازل‌های مختلف، معمولا راه‌حل‌ها در نزدیکی همان محل قرار دارند و چک کردن نقشه باعث می‌شود که زودتر و با زحمت کمتری به آنها دست پیدا کنید.

البته برای استفاده از نقشه، نیازی به باز کردن مداوم اتاق فکر نیست. بسته به نوع پلتفرمی که بازی آلن ویک ۲ را بر روی آن تجربه می‌کنید می‌توانید با فشردن یک دکمه نقشه را به صورت سریع نظاره کنید. اگر بازی را بر روی اکس‌ باکس تجربه می‌کنید با فشردن دکمه Select و اگر دست به اجرای بازی بر روی پلی‌استیشن می‌زنید با نگه داشتن همزمان دوال شاک‌ها می‌توانید به صورت سریع به نقشه دسترسی پیدا کنید.

۵. قبل از درگیری، اسلحه‌ها و آیتم‌های خود را در قسمت دسترسی سریع قرار دهید

alan wake 2 quick slot weapons and items menu

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

مبارزات و نبردها در بازی آلن ویک ۲ می‌توانند بسیار شدید و پر سرعت پیش بروند و هر ثانیه‌ای که هدر بدهید ممکن است باعث مرگ شما بشود. بنابراین بهتر است که قبل از درگیر شدن با دشمنان، اسلحه‌ها و آیتم‌های مورد نیاز خود را (به خصوص آیتم‌های مربوط به سلامتی) به صورتی که جای هر کدام از آنها را بدانید، در قسمت دسترسی سریع (Quick-Slot) قرار دهید. از آنجایی که در هر مبارزه زمان چندانی برای هدر دادن ندارید، بهترین کار این است که تمام چیزهایی را که نیاز دارید در این قسمت تعبیه کنید تا بتوانید بدون اتلاف وقت به آنها دسترسی پیداکنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Star Wars Jedi: Fallen Order
خواندن

۶. به نقاط حساس دشمن‌ها شلیک کنید

alan wake 2 enemy weak spot

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

بهترین روش برای مقابله و مبارزه با دشمنان این است که ابتدا آنها را با استفاده از نور چراغ خود کمی ضعیف کنید. این کار باعث می‌شود که نقاط آنها که با رنگ زرد مشخص می‌شوند، آشکار شوند. پس از آن می‌توانید به این نقاط که از بقیه نقاط دشمن حساس‌تر و ضعیف‌تر هستند شلیک کنید تا به آنها آسیب بیشتری وارد کنید و زودتر آنها را از پا در بیاورید. این کار همچنین به حفظ مهمات شما نیز کمک می‌کند.

شناسایی و ضربه زدن به نقاط ضعف دشمنان، یکی از بهترین راه‌ها برای زنده ماندن در نبردهای چالش برانگیز و شلوغ است، اما باید به یاد داشته باشید که این نقاط ضعف همیشه در سر دشمنان قرار ندارند و علاوه بر آن، نقاط ضعف دشمنان مختلف اغلب با یکدیگر متفاوت است.

۷. دفع کردن حملات دشمنان بسیار کمک‌کننده است

alan wake 2 dodging nightingale attacks

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

یاد گرفتن دفاع و جاخالی دادن از حملات دشمنان، جزو مواردی است که به شما کمک شایانی می‌کند و سلامتی شما را در بازی آلن ویک ۲ حفظ می‌کند. اغلب دشمنان بازی می‌توانند به سرعت بخزند، حرکت کنند و همچنین به سرعت به شما حمله کنند؛ بنابراین یادگیری این حرکات می‌تواند شما را در موقعیت برتری نسبت به آنها قرار دهد.

خوشبختانه بازی این امکان را برای بازیکنان قرار داده است که در هنگام زمین‌گیری و در مواقعی که سلامتی شما به انتهای خود رسیده است، همچنان بتوانید حملات دشمنان را دفع کنید و برای بازیابی سلامتی خود، فرار کنید.

راهنمای بازی Animal Crossing: New Horizons
خواندن

۸. روند بازی خود را بیشتر ذخیره کنید

alan wake 2 break room

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

در صورت کشته شدن، برای جلوگیری از تکرار بخش‌هایی از بازی که آنها را پیشتر انجام داده‌اید، بهتر است تا جای ممکن روند پیشرفت خود را در بازی سیو کنید؛ مخصوصا هنگامی که هنوز در بازی تازه‌کار هستید و روند و مکانیک‌های گیم‌پلی بازی را به خوبی فرا نگرفته‌اید. هنگام بازی با کاراکتر ساگا اندرسون، بازی شما را با اتاق‌هایی آشنا می‌کند که می‌توانید با استفاده از آنها، روند پیشرفت خود در بازی را به صورت اتوماتیک و یا دستی ذخیره کنید.

همچنین در بعضی از موقعیت‌ها، بازی به صورت اتوماتیک و قبل از اینکه به این اتاق‌ها برسید، روند بازی را در بعضی از نقاط کلیدی و یا پس از انجام ماموریت‌ها ذخیره می‌کند، بنابراین نیازی به نگرانی از بابت سیو شدن روند بازی وجود ندارد اما بهتر است برای از دست نرفتن برخی دستاوردها و یا جلوگیری از تکرار مجدد برخی از بخش‌ها، هر از چند گاهی بازی خود را به صورت دستی نیز ذخیره کنید.

۹. برای به دست آوردن سلامتی و مهمات، به دنبال جعبه‌های اضطراری بگردید

alan wake 2 return 2 the heart walkthrough4

قابل استفاده فقط برای کاراکتر ساگا اندرسون

جعبه‌های لوازم اضطراری قرمز که پیشتر در نسخه اول بازی، یعنی بازی Alan Wake و نسخه ریمستر آن وجود داشتند، در بازی آلن ویک ۲ نیز بازگشته‌اند! این جعبه‌های قرمز حاوی لوازم مفیدی مثل انواع مهمات و گلوله‌ها و همچنین آیتم‌های سلامتی هستند که آنها را مخصوصا هنگام نزدیک شدن به نبرد به باس‌های بازی، از اهمیت به خصوصی برخوردار می‌کند.

۱۲ نکته که باید در مورد بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening بدانید
خواندن

باز کردن این جعبه‌ها ممکن است زمان ببرد، بنابراین برای باز کردن آنها باید زمان‌بندی مناسب داشته باشید؛ به خصوص هنگامی که در میانه درگیری با دشمنان خود هستید. علاوه بر این‌ها و مثل تمام آیتم‌های دیگر بازی، منابع این جعبه‌ها نیز محدود هستند، بنابراین باید از هر آیتمی به صورت کم و بهینه استفاده کنید.

۱۰. از نور به عنوان مناطق امن استفاده کنید

alan wake 2 return 1 invitation walkthrough11

قابل استفاده برای کارکترهای ساگا اندرسون و آلن ویک

علاوه بر اینکه می‌توانید از نور به عنوان یک سلاح در بازی آلن ویک ۲ استفاده کنید، قابلیت استفاده از نور به عنوان یک مکانیزم دفاعی نیز وجود دارد و این بدان معناست برای مبارزه با برخی از دشمنان خاص، می‌توانید از نور به عنوان مکان‌های امن خود استفاده کنید. قدم گذاشتن در این مناطق نورانی علاوه بر اینکه می‌تواند سلامتی از دست رفته شما را بازگرداند، شما را برای برخی از دشمنان نیز به صورت کامل نامرئی می‌کند و می‌توانید در این فاصله برای نابود کردن آنها و یا فرار برنامه بچینید.


امیدواریم که مطالعه راهنمای بازی آلن ویک ۲ برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x