نگاهی به اولین محتوای الحاقی بزرگ Anthem
آیا وقت بازگشت به Anthem فرا رسیده است؟
در حالی که این بسته الحاقی ابتدا برای اردیبهشت ماه برنامهریزی شده بود، عنوان Anthem بالاخره چند روز پیش اولین محتوای دانلودی بزرگ خود با نام Cataclysm را منتشر کرد. Cataclysm یک رویداد با محدودیت زمانی بوده که سه ماموریت داستانی، لوت و سیستم چالشهای جدیدی را به بازی اضافه کرده است. در حالی که این بخش محتویات جدیدی به بازی اضافه میکند، دقیقا همان چیزی که هواداران مدتها منتظر آن بودهاند، متاسفانه تنها طی چند ساعت محتویات ذکر شده به پایان میرسند. پایانی مفرح اما کوتاه که مدت زیادی شما را سرگرم نخواهد کرد. با وجود آن که ما از بدست آوردن سلاحهای جدید و قدرتمند لذت میبردیم، این سوال همچنان در گوشه ذهن ما بود که دقیقا در چه راه (و بر روی چه محتویاتی) باید از این سلاحها استفاده کنیم. متاسفانه بازی هنوز از لحاظ محتوا دچار فقر بسیار شدیدی میباشد. عنوان Anthem همانند گذشته از نبود محتوای پس از پایان درست و حسابی رنج میبرد.
بازیکنانی که ماموریت Incursion را در بازی اصلی به پایان رسانده باشند میتوانند سه ماموریت جدید Cataclysm را تجربه کنند. هرچند باید به شما هشدار دهیم که انتظار نداشته باشید کیفیت داستان، طراحی محیط یا مبارزات در این مراحل آنچنان بالا باشند. Bioware در طراحی این مراحل دقیقا از همان فرمول ماموریتهای بازی اصلی پیروی کرده که باعث میشود تا حس تکرار در این مراحل بسیار بالا رفته و تنها فرقشان با مراحل قبلی، کمی تفاوت در محیطهای پیرامونتان باشد.
گاهی ما مشاهده میکنیم که سازندگان از بودجه کمتری برای طراحی مراحل داستانی جدید استفاده کنند – به عنوان مثال نشان دادن محتویات داستانی جدید به صورت تصاویر ثابت بجای میانپردههای سینمایی – هرچند Bioware کیفیت میانپردههای خود را پایین نیاورده است. انیمیشن شخصیتها زیبا بوده، کیفیت صداگذاری بسیار بالاست و یکی از لحظات مهم داستانی میانپردهای سینمایی را به تصویر کشیده که در آن نشان داده میشود چگونه یک فداکاری، باعث به وجود آمدن طوفانهایی که در محیط بازی میبینیم شده است.
جذابترین بخش اضافه شده توسط Cataclysm یک ماموریت اکتشافی عمومی به نام Echoes of Reality میباشد. این ماموریت تا حدودی شبیه Strongholdهای موجود در بازی عمل میکند، بدین صورت که بازیکنان در آن باید با موجهای از دشمنان مبارزه کرده، پازلهای مختلفی را حل نموده و یک باس را شکست دهند. هرچند یک مورد وجود دارد که شاید بتوان از آن به عنوان یک نکته منفی برای تجربه داستانی این بخش یاد کرد: این بخش یک چالش امتیازی است. شما و گروه خود تنها ۱۵ دقیقه برای تمام کردن این بخش فرصت دارید. هرچه سریعتر و بهتر این بخش را به اتمام برسانید، ضریب امتیازات شما نیز بالاتر رفته و امتیاز نهایی شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. هرچه امتیاز نهایی شما بالاتر باشید لوت بهتری نیز در انتها نصیبتان میشود.
چالشها در این بخش عمدتا پیرامون پایین آوردن قدرت یک میدان انرژی است. گاها شما برای رسیدن به این هدف باید پژواکهای مخصوصی را به صورت استراتژیک در دستگاههای معینی قرار دهید، و بعضی اوقات دیگر باید با زدن چندین سوییچ به صورت سریع و متوالی، میدان انرژی مورد نظر خود را ضعیف کنید. مطمئنا اولین باری که این بخش را انجام دهید، فهمیدن هر چالش دقایق حساسی را از شما خواهد گرفت که در امتیاز نهایی شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. هرچند کشف راه حل هر چالش در حالی که حواستان به زمان و دقایق باقیمانده است، میتواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. اما پس از آنکه با چالشهای این بخش آشنا شوید، میتوان این ماموریتها را طی چند دقیقه به پایان رساند. استدیوی Bioware اعلام کرده که در آینده چالشهای بیشتری به Echoes of Reality اضافه خواهند شد، هرچند در این لحظه نمیدانیم این چالشها چه بوده یا دقیقا چه زمانی به بازی افزوده میشوند. وقتی بحث محتویات عنوان Anthem در میان باشد، مطمئنا زمان عرضه اصلیترین نگرانی بازیکنان است. شایان ذکر بوده که محتویات اضافه شده توسط Catalyst در این لحظه دارای باگهای بسیاری نیز میباشند. ما تاکنون به هنگام ورود به Forge بارها با ارور قطع اتصال به اینترنت یا عدم توانایی در ذخیرهسازی بازی مواجه شدهایم.
امتیازات شما در بخش Echoes of Reality هر اندازه هم که باشند باز جای نگرانی نیست، زیرا استدیوی Bioware در دادن لوت و یک واحد کریستالی جدید برای خرید لوتهای بیشتر در این بخش، هیچگونه کوتاهی نکرده است. لوتهای این بخش شامل سه کلاس جدید از سلاحها با نامهای Pulse Accelerator و Blade Slinger و Volt Caster میباشند. شایان ذکر است که Bioware همچنین میزان سختی برای Grandmaster 2 و Grandmaster 3 را کاهش داده تا این موارد برای بازیکنان آسانتر باشند.
Anthem بازی بسیار سرگرم کنندهای بوده و ما مطمئنا از تجربه این محتویات جدید (اما کوتاه)، لذت بردیم. هرچند متاسفانه این محتویات برای نگه داشتن ما در بازی کافی نبودند. گرفتن لوتهای جدید به تنهایی انگیزه کافی برای ادامه تجربه این عنوان نبوده و تجربه بازی در درجات سختی بالاتر و با تنظیمات متفاوت، آنقدر جذاب نیست که توجه ما را برای مدت زمان طولانی به خود جلب کند. حتی با وجود محتویات اضافه شده جدید به این عنوان، Anthem همچنان حس یک تجربه توخالی و کم محتوا را دارد.