راهنمای بازی

راهنمای بازی اساسینز کرید میراژ | آموزش نکات مخفی Assassin’s Creed Mirage

با این آموزش‌ها تجربه بهتری از بازی اساسینز کرید میراژ داشته باشید

بازی اساسینز کرید میراژ (Assassin’s Creed Mirage)، همچنان پا در جای پای نسخه‌های پیشین خود گذاشته و کلاس تاریخ جدیدی را برای ما فراهم کرده است؛ اما یوبی سافت این دفعه به جای وایکینگ‌های اسکاندیناوی، انقلاب آمریکا و فرانسه و یا رنسانس در ایتالیا، مستقیم به سراغ خاورمیانه و بغداد قرن نهم آمده است!

اساسینز کرید میراژ هم مانند نسخه‌های پیشین خود گیمپلی و مکانیزم‌های پیچیده و معمایی دارد. از همین رو، هشت نکته که به تجربه آسان‌تر این بازی کمک می‌کند را گرد‌آوری کرده‌ایم. پس با پیکسل آرتس همراه باشید!

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
راهنمای بازی Assassin’s Creed Mirage

عقاب شما بهترین دوست شماست!

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
با پرواز عقاب، به سادگی تمام موارد مهم را به رنگ هایلایت نارنجی مشاهده می‌کنید.

اساسینز کرید میراژ از همان ابتدا شما را با عقابی به نام انکیدو (Enkidu) آشنا می‌کند و شما می‌توانید با فشردن D-Pad کنترلر خود (برای کنسول‌ها) و یا دکمه V (برای PC) کنترل این عقاب را به عهده بگیرید. با احضار و کنترل انکیدو، می‌توانید اهداف نزدیک خود را پیدا کنید و علاوه بر آن، دشمن‌های مورد نظر خود را مارک کنید تا راحت‌تر مکان آنها را بر روی زمین شناسایی کنید. در ادامه این قابلیت‌ها و با پیشرفت در روند بازی، حتی می‌توانید کلیدهای صندوق‌ها و درها و یا ورودی‌های مخفی را با کمک انکیدو شناسایی کنید. به غیر از این توانایی‌ها، به طور خیلی ساده می‌توانید مسیرهای روبه‌روی خود را از آسمان با دید باز بررسی کنید.

پس قبل از انجام هر مرحله و یا قبل از ورود به هر منطقه پرخطر، کنترل انکیدو را به دست بگیرید و اطراف خود را به خوبی بررسی کنید و هر دشمنی را که می‌توانید مارک کنید تا بعدا از طرف آنها دچار غافل‌گیری نشوید. علاوه بر این، از آسمان به مسیر خود دقت کنید تا راه‌های بهتری بیابید؛ به عنوان مثال هنگام ورود به پایگاه‌های دشمن همیشه لزومی به استفاده از ورودی‌های اصلی وجود ندارد، می‌توانید با کمک عقاب خود پشت‌بام‌ها را پیدا کنید و بدون شناسایی شدن وارد شوید و دشمن را در پایگاه خود غاقل‌گیر کنید. پس همیشه با اطلاعات کامل دست به بازی بزنید و قدرت چشم عقاب‌ها را دست‌کم نگیرید!

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل لیون (قسمت اول)
خواندن

در اساسینز کرید میراژ، دیگر نمی‌توانید با همه درگیر شوید

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
روزهای مخفی‌کاری و ترور فرنچایز اساسینز کرید را به یاد بیاورید و یکه و تنها به دل دشمنان نزنید.

اگر مدت زیادی است که از فضای اساسینز کریدهای قدیمی دور بوده‌اید، احتمالا راه و روش این سری بازی‌ها را فراموش کرده‌اید! چند بازی اخیر این سری (اساسینز کرید Origins, Valhalla و Odyssey) اکشن‌های تمام عیار بودند و مخفی‌کاری در آنها نقش کمرنگ‌تری را ایفا می‌کرد. در این نسخه‌ها می‌توانستید به سبک فیلم‌های اکشن به دل انبوهی از دشمنان بزنید و درنهایت، این شما باشید که زنده و سالم از میان اجساد دشمنان نگون‌بخت خود خارج می‌شوید.

اما اساسینز کرید میراژ به روزهای قدیمی این فرنچایز وفادار مانده و شما در اکثر مواقع برای زنده ماندن راهی جز مخفی‌کاری ندارید؛ زیرا میزان سلامتی شما در بازی به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و تنها چند ضربه نیاز است تا از پا در بیایید. پس ساده‌ترین و امن‌ترین راه برای از بین بردن دشمنان مخفی‌کاری است؛ کاری که فقط وقتی می‌توانید انجام دهید که توسط بقیه دیده نشده باشید!

به زبان ساده‌تر و خلاصه، اگر با بیشتر از دو نفر مواجه هستید، درگیر نشوید، فرار کنید و مخفی شوید.

به سمت جرم و جنایت می‌روید؟ نگهبانان پیدایتان خواهند کرد!

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
اکثر پوسترهای تحت تعقیب در تونل‌ها قرار دارند.

وقتی در اساسینز کرید میراژ مرتکب جرم و جنایتی شوید، سطح تحت تعقیب بودن شما که در بازی به “Notoriety” معروف است افزایش پیدا خواهد کرد. سه سطح مختلف از تحت تعقیب بودن وجود دارد و سطح شما هر چه بالاتر برود، دست و پنجه نرم کردن با نگهبانان سخت‌تر خواهد شد و آنها زودتر شما را پیدا خواهند کرد. در مقابل، می‌توانید با چند راه مختلف سطح خود را پایین‌تر بیاورید اما ساده‌ترین آنها پاره کردن پوسترهای تعقیب است. هر جایی که در یافتن پوسترها به مشکل برخوردید، به سادگی عقاب خود را احضار کنید تا بتوانید تمام اشیای مهم مثل همین پوسترها را پیدا کنید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077 | راهنمای سلاح‌های بازی
خواندن

از حالت عکسبرداری بازی غافل نشوید

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
راهنمای بازی Assassin’s Creed Mirage

در هر نقطه‌ای از بازی می‌توانید با فشار دادن هر دو جوی استیک کنترلر خود (و یا دکمه F3 برای PC) وارد حالت عکسبرداری شوید. حتی زمانی که در حال کنترل عقاب خود هستید نیز می‌توانید از حالت عکسبرداری استفاده کنید تا نمای وسیع‌تری از بغداد را زیر نظر بگیرید. حالت عکسبرداری به شما برای حل کردن پازل‌ها (که معمولا شما را مجبور به بازی با نقاشی‌های باستانی می‌کنند) به شدت کمک خواهد کرد. جدا از این، حالت عکسبرداری اساسینز کرید میراژ به خودی خود بسیار زیبا و فوق‌العاده است!

بهترین مهارت شما، مهارت جیب‌بری است

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
برای دزدیدن جیب افراد، فقط به اندازه‌ای که خط باریک سفید حجم آبی را پر کند فرصت دارید.

مهارت جیب‌بری، شما را چند قدم جلو می‌اندازد و کار شما را تا حدودی راحت‌تر می‌کند. دزدیدن سکه‌ها و آیتم‌های معمولی از مردم ساده کار آنچنان سختی نیست اما مکانیزم گیمپلی کار شما را برای دزدیدن آیتم‌های ارزشمند از جیب افراد مهم و یا مردم ثروتمند سخت می‌کند. اما با خرج کردن چهار امتیاز و باز کردن مهارت جیب‌بری، این مکانیزم کمی ساده‌تر می‌شود و شما می‌توانید راحت‌تر دست به سرقت آیتم‌های ارزشمند بزنید. پس هر چه زودتر این مهارت را باز کنید.

دارت بیهوش‌کننده بهترین ابزار شما است

AC Mirage Blowdart
دارت‌ها به صورت پیش‌فرض باعث بیهوش شدن و به خواب رفتن دشمنان می‌شوند، اما می‌توان آنها را به سم و یا مواد دیگر نیز مجهز کرد.

در بخشی از داستان، می‌توانید یکی از چهار ابزار (بمب دودزا، تله، بوق و یا دارت پرتابی) را به موجودی ابزارها و سلاح‌های خود اضافه کنید. در این انتخاب، بدون ذره‌ای درنگ به سراغ اضافه کردن دارت به زرادخانه خود بروید. دارت‌های پرتابی نه تنها برای از صحنه خارج کردن دشمنان از فاصله دور موثرند بلکه جزو معدود ابزارهایی هستند که می‌توان آنها را به صورت مستقیم در مبارزه به کار گرفت. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از این دارت‌ها برای گیج و بیهوش کردن دشمنان زره‌پوش که در حالت عادی نیاز به تلاش زیاد برای از بین بردن آنها دارید استفاده کنید و به سادگی آنها را با یک ضربه از پا در بیاورید.

راهنمای بازی Free Fire - نکاتی برای زنده ماندن و پیروزی
خواندن

همه چیز را بفروشید و سبک سفر کنید!

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
راهنمای بازی Assassin’s Creed Mirage

درست است که محدودیت خاصی برای ظرفیت موجودی شما در اساسینز کرید میراژ وجود ندارد، اما خلاص شدن از دست آیتم‌های به درد نخور شما را ثروتمندتر می‌کند. وقتی که دست به باز کردن صندوق‌ها و جعبه‌ها می‌زنید، به صورت ناخواسته آیتم‌های به درد نخور در کنار آیتم‌های باارزش جمع‌آوری می‌شوند. اما خوشبختانه آیتم‌ها و وسایلی که به درد ساخت و ساز وسایل جدید نخورند و تنها جنبه تزئینی داشته باشند، با عنوان “Trinket” در موجودی شما علامت‌گذاری می‌شوند و شما نیز می‌توانید بعد از ملاقات با فروشنده‌ها، تمامی این آیتم‌های به درد نخور را تنها با نگه داشتن دکمه مربع کنترلر خود به فروش برسانید و پول همه آنها را به صورت یک جا تحویل بگیرید.

گربه‌های بغداد را فراموش نکنید!

راهنمای بازی Assassin's Creed Mirage
راهنمای بازی Assassin’s Creed Mirage

ظاهرا گربه‌های قرن نهم در بغداد رابطه بسیار خوبی با انسان‌ها داشته‌اند! در اساسینز کرید میراژ می‌توانید گربه‌های خیابانی را نوازش کنید.


به پایان راهنمای بازی Assassin’s Creed Mirage رسیدیم. با در نظر گرفتن و به کار بستن این هشت نکته، می‌توانید تجربه راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری از بازی اساسینز کرید میراژ داشته باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x