بازی Ghost of Tsushima روایتگر داستانی بوده که در پهنای یک جزیره جریان دارد. بسیاری از مکانیزمهای این بازی به دیگر عناوین دنیای باز شباهت داشته، اما تعداد کارهای قابل انجام در این عنوان – و همچنین وسوسه گشت و گذار و کاوش در جزیره – میتوانند شما را سردرگم کنند. از این رو تصمیم گرفتهایم تا امروز در این راهنمای بازی Ghost of Tsushima بهترین نکات و ترفندها برای شروع سفرتان در جزیره سوشیما و تبدیل شدن به روح آن را مطرح نماییم. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.
با آغوشی باز از تغییر استقبال نموده و عجله نکنید
بازیی که در ابتدای Ghost of Tsushima تجربه خواهید کرد، با تجربهای که پس از گذشت چندین ساعت از این عنوان خواهید داشت، یکی نخواهد بود. داستان و کلیت بازی بر همین اساس است – جین رسوم ساموراییها را رها کرده تا به یک ماشین آدمکشی مخفیانهتر تبدیل شود.
قبول کردن این موضوع چند ساعت ابتدایی شما در بازی Ghost of Tsushima را بسیار آسانتر خواهد کرد. در ابتدای بازی شما هیچ گزینهای برای مخفیکاری نخواهید داشت. هیچ سلاح دور بُردی ندارید. برای چندین ساعت هیچ چیز «روح» مانندی در مورد جین وجود ندارد.
در روایات (Tales – نام مأموریتهای اصلی و فرعی در بازی Ghost of Tsushima) بخش ابتدایی بازی، شما تواناییها و تجهیزاتی را بدست میآورید که آغازگر تغییر جین به مبارزه افسانهای روح خواهند بود. انجام این مأموریتها زمانبر میباشد پس عجله نکنید.
روایات سوشیما (Tales of Tsushima – مأموریتهای فرعی) سلاح و زرههای جدید به شما خواهند داد
در بخش قبلی از راهنمای بازی Ghost of Tsushima به این موضوع اشاره داشتیم، اما این موضوع نیاز به تکرار دارد: مأموریتهای Tales of Tsushima را مأموریتهای فرعی اختیاری در نظر نگیرید. نه تنها این مأموریتها داستان بازی را جلو میبرند، بلکه تجهیزات و زرههای جدید، یا حتی سلاحهای دور بُرد برای شما به ارمغان میآورند. شما اینگونه میآموزید که چگونه مخفیانهتر رفتار کنید. انجام این مأموریتها راههای جدیدی برای بازی کردن شما فراهم خواهند کرد.
Mythic Talesها (روایات اسطورهای) تواناییها و ابزار بیشتری برای شما باز میکنند
Mythic Talesها مأموریتهای فرعی ویژهای بوده که تواناییها یا تجهیزاتی از دل افسانههای سوشیما برای شما به ارمغان میآورند. این موارد ابزار بسیار قدرتمندی برای شما خواهند بود که ارزش دنبال کردن و به اتمام رساندن مأموریتهای ذکر شده را دارند.
گشت و گذار در نقشه باعث بهبود تواناییهای شما خواهد شد
در این بخش از راهنمای بازی Ghost of Tsushima وقت آن رسیده تا از اهمیت گشت و گذار در محیط این عنوان با شما صحبت کنیم. جزیره سوشیما مملوء از موارد مختلفی بوده که آماده کشف شدن هستند. در این بازی شما مواردی چون چشمههای آبگرم، خانه روباهها، چوبهای تمرینی بامبو و معابد را خواهید یافت. این مکانها ابتدا به صورت علامت سؤال روی نقشه شما پدیدار میشوند، تا آنکه شما به بررسی آنها بپردازید. تقریباً تمام موارد ذکر شده باعث پیشرفت جین خواهند شد. چشمههای آبگرم میزان سلامتی شما را افزایش خواهند داد، معابد به شما افسونهای مختلف (اشیایی که مهارتهای شما را بهتر میکنند) میدهند و خانه روباهها مکانهای بیشتری برای استفاده از افسونها برای شما باز میکنند.
سه بخش قبلی که در این راهنمای بازی Ghost of Tsushima به آنها پرداختیم، همگی به یک موضوع اشاره داشتند: جستجو، جستجو و جستجو در محیط، و انجام تمام مواردی که در آن پیدا میکنید. هر نقطهای که روی نقشه انجام میدهید، باعث بهبود تواناییهای جین میشود. تک تک کمینهایی که در کنار جاده شکست میدهید باعث افزایش Legend شما خواهند شد (که نهایتاً باعث گرفتن Technique – که همان امتیازات مهارت هستند – میشوند). تمام کارهایی که در بازی انجام میدهید، جین را بهتر خواهند کرد. پس در انجام این کارها عجله نکنید.
برای موفقیت لباس مناسب را بپوشید (لباسهای خود را بسته به موقعیت تغییر دهید)
در طول اولین بخش بازی (Act 1) شما چندین لباس و زره مختلف بدست میآورید. لباس خود را بسته به موقعیت تغییر دهید. شما لباس قبیله ساموراییها (Samurai Clan) را دارید که کاهشدهنده آسیب دشمن بوده و برای مبارزه ایدهآل است. لباس مسافر (Traveler’s Attire) به شما کمک میکند تا کالکتبلها و مکانهای نقشه را پیدا نمایید. همچنین لباسهای مختلفی برای بهبود سلاحهای دور بُرد و نزدیک نیز در بازی موجود هستند.
نیازی نیست – و نباید – بین این لباسها و زرهها یک لباس محبوب داشته باشید. شما باید لباسهای خود را (با رفتن به منوی Gear و سپس Outfit) به صورت مداوم تغییر دهید. هرکدام از این لباسها دارای مزایا و برتریهای ویژه خود میباشند. هنگام گشت و گذار در جزیره، لباس مسافر خود را بر تن کنید. زمانی که میخواهید وارد مبارزه شوید – یا وسط مبارزه، زیرا تغییر لباس آنی است – لباس سامورایی خود را بپوشید. لباس خود را بسته به نیازتان تغییر دهید.
آسیب وارده از سقوط به اندازه دشمنان باعث مرگ شما خواهد شد
شما در بازی Ghost of Tsushima از مکانهای زیادی بالا نخوهید رفت. هنگام بالا رفتن از ارتفاعات، مسیر شما کاملاً مشخص شده و سیستمی بسیار ساده برای انجام این کار میباشد – حداقل برای صخرهها بدین صورت است. هرچند پایین آمدن کمی پیچیده و دشوارتر است. آسیب وارده از سقوط میتواند خطر بسیار جدیی در سوشیما باشد، و تفاوت میان سقوطی که از آن جان سالم بدر میبرید، سقوطی که به شما آسیب میرساند و سقوطی که شما را میکشد، میتواند به صورت اعصاب خردکنی نزدیک به هم باشد.
هنگام پایین آمدن از یک پرتگاه، حتماً به دنبال علامت R2 بگردید که نشانگر مکانی امن برای پایین آمدن است. مستقیماً از صخرهها به سمت پایین نپرید، مگر اینکه کاملاً مطمئن هستید آسیب حاصل از این پرش جان شما را به خطر نمیاندازد. نهایتاً شما تکنیکی باز خواهید کرد (از طریق منوی Techniques، سربرگ Ghost، بخش Evolving Tactics، زیرمجموعه Assassination، گزینه Safe Landing) که به شما اجازه میدهد از اکثر سقوطها (معقول) جان سالم به در ببرید. اما حتی پس از باز کردن این تکنیک، توصیه میکنیم زیاد روی توانایی جین در زنده ماندن از سقوطها و پریدن از ارتفاعات حساب نکنید.
با ذکر این نکته به پایان مقاله راهنمای بازی Ghost of Tsushima میرسیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. علاقمندان میتوانند هماکنون بازی Ghost of Tsushima را به صورت انحصاری روی پلتفرم پلیاستیشن ۴ تجربه کنند.