راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord
راهنمایی قدم به قدم جهت پشتسر گذاشتن مراحل بازی
به راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord خوش آمدید؛ پدیدهای باعث شده که پسر شما از طریق یک پرتال اسرار آمیز، به جهان دیگری منتقل شود، اکنون شما نیز باید پای به آن دنیای جادویی بگذارید و پسر خود را پیدا کنید. اهمیتی ندارد که چگونه از این راهنما استفاده میکنید، شاید به قسمت سختی از این بازی رسیده باشید و به تنهایی از پس آن بر نمیآیید؟ یا آنکه ترجیح میدهید از همان ابتدا، از راهنمایی استفاده کنید و زمان کمتری را هدر دهید، نیت شما هر چه باشد، مطمئن هستیم که در این راهنما به آن دست پیدا خواهید کرد؛ در اینجا راهنمای کاملی از بازی Lost Lands: Dark Overlord برای شما فراهم کردهایم که شامل تصاویر کاملی از محیطهای مختلف بازی است تا از طریق آنها بتوانید به شکل راحتتری مراحل را پشت سر بگذارید.
نکات کلی بازی
- این مقاله یک راهنمای رسمی برای بازی Lost Lands: Dark Overlord به حساب میآید.
- در متن راهنما زمانهایی که باید در محیط بازی اقدام به بزرگنمایی یک صحنه نمایید، اعلام نشدهاند اما چنین مواقعی در تصاویر مشخص هستند.
- بجای آنکه از عبارت «پازلهای مخفی» (Hidden Object Puzzles) بصورت مستمر استفاده شود، از عبارت مخفف HOP استفاده شده است. به کد گذاریهای موجود در تصاویر و متن دقت کنید.
- احتمال تصادفی بودن لیستهای HOP وجود دارد، بنابراین شاید لیست HOP ما با شما متفاوت باشد.
- از نقشه (کد ۱) جهت چک کردن موقعیت اهداف مختلف و همچنین «سفر سریع» (Fast Travel) به موقعیتهای متفاوت استفاده کنید.
- از «مجله» (Journal) (کد ۲) جهت بررسی سرنخها و همچنین مطالعه داستان بروز شده بازی استفاده کنید.
- از «طومار» (Scroll) (کد ۳) جهت مشاهده لیست وظایفتان استفاده کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله اول – Tree Portal
- «بیلچه باغبانی» (Trowel) را بردارید (کد A).
- «چاقو» (Knife) را بردارید (کد B).
- چاقو را روی طناب اعمال کنید و دریچه را باز نمایید؛ «چوب ماهیگیری» (Fishing Rod) را بردارید (کد C).
- چوب ماهیگیری را روی چوب نگهدارنده آن قرار دهید تا یک «تکه چوب» (Wooden Disc) بدست آورید (کد D).
- دومین تکه چوب را بردارید (کد E).
- بیل را روی خاک اعمال کنید تا سومین تکه چوب را بدست آورید (کد F).
- چوب را برداشته و سپس سه تکه چوبی که بدست آوردهاید را در شکافها قرار دهید تا با پازلی روبرو شوید (کد G).
- پازل را مطابق تصویر بالا (کد H) حل کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله دوم – «جنگل کرم شب تاب» (Forest of Fireflies)
- «جیمی» (Jimmy) را انتخاب کنید (کد I).
- «شاخه خشک شده» (Dried Twig) را بردارید (کد J).
- «خنجر» (Dagger) را بردارید (کد K).
- شاخه خشک شده را روی پرندهها اعمال کنید تا «جغدی» (OWL) را دریافت کنید (کد L).
- مسیر را به سمت مقابل ادامه دهید (کد M).
- از جغد، جهت بدست آوردن «درکوب» (Door Knocker) استفاده کنید (کد N).
- «وزنه» (Weight) را بردارید (کد O).
- به موقعیت قبلی بازگردید.
- درکوب را روی درب نصب و سپس آن را انتخاب کنید (کد P).
- وارد درخت شوید.
- با «یوری» (Uri) صحبت کنید (کد Q)؛ یک نقشه بدست خواهید آورد که به نوار ابزار شما اضافه خواهد شد (کد R).
- «روغن» (Oil) (کد S) و «تور پروانه گیری» (Butterfly Net) (کد T) را بردارید.
- فرش کف اتاق را بلند کنید و از زیر آن «صفحه قرمز رنگ» (Red Disc) را بردارید (کد U).
- دستورالعمل را خوانده و دومین وزنه را بردارید (کد V).
- پرده را کنار زنید تا با یک پازل پنهان روبرو شوید (کد W).
- پازل را مطابق تصویر بالا حل کنید تا یک «سر» (Head) بدست آورید (کدهای ۱ تا ۹).
- از درخت خارج شوید.
- سر را روی درب قرار دهید، سپس دو بار روی هر سر ضربه بزنید و وارد شوید (کد X).
- سومین وزنه را بردارید (کد Y).
- دو بار به عقب بازگردید.
- سه وزنه را روی ترازو قرار دهید (کد Z) و از روی پل عبور کنید.
- «تیمی» (Timmy) را انتخاب کنید (کد A).
- «میخکوب» (Pondweed) را بردارید (کد B).
- به جلو حرکت کنید.
- تیمی را انتخاب کنید (کد C).
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله سوم – «باتلاق مه آلود» (Misty Swamp)
- با یوری صحبت کنید (کد D).
- «پوسته» (Bark) را بردارید (کد E).
- گل را انتخاب کنید، از خنجر روی ریشه استفاده کرده و «ریشه گل» (Flower Root) را بردارید (کد F).
- از تور پروانه گیری جهت گرفتن کرمهای شب تاب استفاده کنید (کد G).
- خنجر را روی «گل سوسن» (Lily) اعمال کنید (کد H) و آن را بردارید.
- جعبه پازل را انتخاب کنید (کد I).
- مجسمهها را مرتب کنید.
- راه حل بدین شکل است (از چپ به راست): Cx3, B, A, Cx4, B, A, Cx4, B, A, Cx3, B, A, C, B, A
- دومین صفحه قرمز رنگ را بردارید (کد J).
- به جنگل بروید.
- کرمهای شب تاب را درون فانوس قرار دهید (کد K).
- جهت دسترسی به یک پازل مخفی دیگر روی آواری که زیر فانوس قرار دارد ضربه بزنید (کد L).
- پازل را مطابق تصویر بالا حل نمایید تا یک «چکش» (Claw Hammer) دریافت کنید (کد M).
- به باتلاق بروید.
- چکش را روی پیچ و مهرهها اعمال کنید تا یک «پارو» (Oar) بدست آورید (کد N).
- برگردید.
- پارو را روی قفس اعمال کنید تا باز شود و از درون آن یک «بطری خالی» (Empty Bottle) (کد O) و یک «صفحه با صورت فلکی» (Page with a Constellation) (کد P) بردارید.
- خنجر را روی بطری خالی اعمال کنید تا «شیره درخت» (Tree Sap) بدست آورید (کد Q).
- خنجر را روی قارچها اعمال کنید (کد R).
- به کلبه یوری بروید.
- میز را بررسی کنید (کد S).
- میخکوب، پوسته، ریشه گل و قارچها را درون کاسه قرار دهید (کد T) و «هاون» (Pestel) را روی آن اعمال کنید (کد U).
- گل سوسن را در محل مشخص شده قرار داده، کاسه و شیره درخت را روی آن اعمال کنید و در نهایت Enchanted Lily را بردارید (کد V).
- به باتلاق بروید.
- Enchanted Lily را در محل مشخص شده قرار دهید (کد W).
- با «روح دریاچه» (Lake Spirit) صحبت کنید (کد X).
- «تیر و کمان» (Arrow with Rope) را بردارید (کد Y).
- تیر و کمان را روی «کمان پولادی» (Crossbow) اعمال کنید و «کمان پولادی بارگذاری شده» (Loaded Crossbow) را بردارید (کد Z).
- برگردید.
- کمان پولادین را روی «سکو» (Gangplank) اعمال کنید (کد A).
- وارد کشتی شوید.
- «چند ضلعی» (Octagon) قرمز رنگ ( کد B) و «بروس» (Brush) را بردارید (کد C).
- روغن را روی جرثقیل اعمال کرده و سپس آن را انتخاب کنید (کد D).
- خنجر را روی طناب اعمال کرده و در را باز کنید؛ «قطعه مکانیزمی» (Mechanism Part) که در آنجا قرار دارد را بردارید (کد E).
- به جلو حرکت کنید.
- کتاب را باز کنید و صفحه کاغذ با صورت فلکی را روی آن اعمال کنید تا پازلی فعال شود (کد F).
- سلولهای صحیح را باز کنید.
- راه حل این پازل در کد G نشان داده شده است.
- سومین صفحه قرمز رنگ را بردارید (کد H).
- از درخت خارج شوید.
- سه صفحه قرمز رنگ بدست آمده را روی در اعمال کنید تا یک پازل فعال شود (کد ۱).
- قطعات را در شکافهای مرتبط با خودشان قرار دهید.
- راه حل پازل (از چپ به راست): C-J, B-F, A-D, F-A, D-N, E-F, N-E, J-D, K-B, L-C, M-N, D-M, F-L, G-K, H-J, I-D, N-I, J-H, C-J, B-G, J-B, D-C
- از مسیری که باز میشود عبور کنید.
- یادداشت را بخوانید؛ «عصا» (Stick) را بردارید (کد I).
- برگردید.
- عصا را روی سنگ اعمال کنید؛ به سرنخی که ظاهر میشود توجه کنید (کد J).
- از کشتی خارج شوید.
- بروس را روی خزها اعمال کنید، به دومین سرنخی که مشخص میشود توجه کنید (کد K).
- به کابین کاپیتان بروید.
- لباس را بردارید تا سومین سرنخ را ببینید (کد L).
- چند ضلعی بنفش رنگ را بردارید (کد M).
- قفل را انتخاب کرده و قطعه مکانیزمی که پیش از این پیدا کرده بودید را روی آن قرار دهید تا پازل دیگری فعال شود (کد N).
- از سرنخهایی که در مسیر خود با آنها روبرو شدید جهت حل این پازل استفاده کنید.
- راه حل را در تصویر بالا مشاهده میکنید (کد O).
- صدف را باز کرده و «مروارید» (Pearl) را بردارید (کد P).
- به باتلاق بروید و مروارید را به روح دریاچه بدهید (کد Q).
- به جلو حرکت کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله چهارم – «غارهای دورفها» (Dwarven Caves)
- «ساق پا» (Stool Leg) را بردارید (کد R).
- به سمت کلبه روی آب بروید.
- «تخت چوب» (Long Plank) را بردارید (کد S).
- به گاری که در آنجا قرار دارد نگاهی بیندازید تا پازل دیگری فعال شود (کد T).
- پازل را مطابق تصویر بالا حل کنید تا یک «کریستال» (Crystal) بدست آورید (کد U).
- برگردید.
- تکه چوب را روی شکاف قرار دهید (کد V).
- از پلهها بالا بروید.
- با یوری صحبت کنید (کد W).
- از جغد جهت بدست آوردن اولین «یاقوت کبود» (Sapphire) استفاده کنید (کد X).
- «خرس» (Bear) (کد Y) و «زمرد سبز» (Emerald) (کد Z) را از روی زمین بردارید.
- «انبر» (Tongs) (کد A) و «پودر» (Breadcrumbs) (کد B) را نیز بردارید.
- برگردید.
- پودر و چوب ماهیگیری را روی آب اعمال کنید تا ماهی بگیرید (کد C).
- به سمت کلبه روی آب بازگردید.
- ماهی را به پلیکان بدهید (کد D) تا کلیدی را بدست آورید (کد E).
- کلید را روی قفل اعمال کنید (کد F) و آن را بچرخانید.
- وارد کلبه شوید.
- دومین ساق پا را بردارید (کد G).
- از انبر استفاده کنید تا چند ضلعی طلایی رنگی را بدست آورید (کد H).
- خنجر را روی بالشت اعمال کنید تا «قطعه موزائیک» (Mosaic Piece) را بدست آورید (کد I).
«عقربههای ساعت» (Clock Hand) (کد J) و سرنخ (کد K) را بردارید. - عقربههای ساعت را روی ساعت قرار دهید و آنها را مطابق سرنخ تنظیم کنید (کد L).
- «مجسمه ماهی» (Fish Figurine) را بردارید (کد M).
- مجسمه ماهی را روی جعبه قرار دهید و آن را انتخاب کنید تا پازلی فعال شود (کد N).
- تمام ماهیها را در مرکز قرار دهید.
- ماهیها را به ترتیب روبرو (از چپ به راست) به مرکز منتقل کنید: A, B, C, D, E, A, C, E.
- «مجسمه پرنده» (Bird Figurine) را بردارید (کد O).
- برگردید.
- دو ساق پا را در محلشان (روی چهار پایه) (کد P) قرار داده و آن را بردارید.
- وارد کلبه شوید.
- چهارپایه را روی زمین قرار دهید (کد Q).
- تصویر (کد R) و چوب (کد S) را بردارید.
- برگردید.
- چوب برداشته شده را روی قلاب قرار داده و آن را انتخاب کنید تا یک «قلاب قایق» (Boat Hook) بدست آورید (کد T).
- به کلبه یوری بروید.
- تکه موزائیک بدست آمده را روی موزائیک قرار دهید تا یک پازل بدست آید (کد U).
- تکهها را به شکلی تغییر دهید تا تصویر بالا بدست آید (کد V).
- روی بازشوی بدست آمده ضربه بزنید تا یک پازل مخفی فعال شود.
- پازل را حل کنید تا دومین کریستال را بدست آورید (کد یک تا ده).
- به کابین کاپیتان بروید.
- تصویر را روی دیوار قرار داده تا یک پازل فعال شود (کد W).
- قسمتهای مورد نظر را روی تصویر پیدا کنید.
- راه حل را در تصویر بالا (کد X) میبینید؛ «مجسمه آهو» (Deer Figurine) را بردارید.
- از درخت خارج شوید.
- کریستالهای بدست آمده را در شکافها قرار دهید (کد Y).
- اهرم را بکشید (کد Z).
- وارد کتابخانه شوید.
- «سکه» (Coin) را بردارید (کد A).
- خنجر را روی نقشه اعمال کنید و مجسمه ماهی را بردارید (کد B).
- به بالای درخت بروید.
- پایههایی را در بالای درخت مشاهده میکنید، مجسمه پرنده را روی پایه سمت چپ، مجسمه ماهی را روی پایه وسط و مجسمه آهو را روی پایه سمت راست قرار دهید تا پازلی فعال شود.
- قطعات را بچرخانید تا الگوی مورد نظر بدست آید.
- راه حل را در تصویر بالا مشاهده میکنید (کد C).
- «کلید دروازه» (Gate Key) را انتخاب کنید (کد D).
- به سمت دروازه بروید و کلید بدست آمده را روی آن اعمال کنید (کلید E).
- به سمت جلو حرکت کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله پنجم – «بالابر زیرزمینی» (Underground Lift)
- دریچه را باز کنید و مجسمه سر را بردارید (کد F).
- «مشعل» (Torch) را انتخاب کنید تا آن را بدست آورید (کد G).
- به The Underground Descent بروید.
- قلاب قایق را روی کیسه اعمال کنید (کد H) و «اهرم» (Lever) (کد I) و «کیسه» (Sack) (کد J) را بردارید.
- برگردید.
- اهرم را در شکاف قرار داده و اهرمها را بکشید (کد K) و Tar (کد L) را بردارید.
- برگردید.
- Tar را در گلدان قرار داده و مشغل را در آن بگذارید تا یک مشغل روشن بدست آورید (کد M).
- به The Underground Descent بروید.
- مشعل روشن را روی پایه نگهدارنده آن قرار دهید (کد N).
- روی پازل مخفی ضربه بزنید (کد O).
- پازل را اجرا کنید تا «دینامیت» (Dynamite) بدست آورید (کد P).
- «بیل» (Spade) (کد Q) و زمرد (کد R) را بردارید.
- به دریاچه زیرزمینی بروید.
- «دسته» (Handle) را بردارید (کد S).
- به «مجسمه شیطان» (The Demon Statue) بروید.
- دسته شکسته شده را بردارید و بجای آن، دستهای که اخیراً بدست آوردهاید را در محل دسته قبلی قرار دهید و سپس آن را دو بار انتخاب کنید تا یک «کلنگ» (Pick) (کد T) بدست آورید.
- بیل را روی خرده سنگها اعمال کنید و «پرده نقشدار» (Tapestry) و «چرخ دنده چوبی» (Wooden COG) (کد U) را بردارید.
- خنجر را روی طناب اعمال کنید تا دو یاقوت (کد V) بدست آورید و کتاب را بخوانید.
- برگردید.
- کلنگ را روی دیوار اعمال کنید و دومین سکه را بردارید (کد W).
- به دریاچه زیرزمینی برروید.
- از دینامیت و مشعل، درون حفره استفاده کنید.
- چرخ دنده چوبی را روی دستگیره چرخ جرثقیل اعمال کنید (کد Y).
- از پل معلقی که در سمت راست قرار دارد عبور کنید.
- «درب بطری بازکن» (Corkscrew) را بردارید (کد Z).
- به کشتی بروید.
- درب بطری بازکن را روی چوب پنبه اعمال کنید تا Torn Page را بدست آورید (کد A).
- کیسه را روی پودر اعمال کنید تا «باروت» (Gunpowder) بدست آورید (کد B).
- به سمت جلو حرکت کنید.
- Torn Page را روی کتاب اعمال کنید تا یک پازل فعال شود (کد C).
- صفحات را مرتب کنید؛ راه حل را در تصویر بالا مشاهده میکنید (کد D).
- به پل معلق بازگردید.
- هر سکه را روی یک پایه قرار دهید (کد E و F).
- مجسمهها را با توجه به سرنخهای موجود در ژورنالتان مرتب کنید.
- از تصویر بالا جهت حل پازل مجسمهها استفاده کنید (کد G و H).
- پوشش و سپس دومین مجسمه سر را بردارید (کد I).
- آیتمها را حرکت دهید تا کلیدی را بدست آورید (کد J).
- روی محوطهای که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا پازل مخفیی فعال شود (کد K).
- پازل مخفی را با استفاده از تصویر بالا حل کنید تا سومین یاقوت را بدست آورید (کد L).
- پس از حل پازل، به At the Lift بروید.
- «جارو» (Broom) (کد M)، زمرد (کد N) و «شیپور سنگی» (Stone Horn) (کد O) را بردارید.
- کلید را روی قفل اعمال کنید؛ قفل را برداشته و وارد شوید (کد P).
- جارو را روی تار عنکبوت اعمال کرده و «دیاگرام» (Diagram) (کد Q) را بردارید.
- به دریاچه زیرزمینی بروید.
- شیپور سنگی را روی کلاه خود اعمال کرده و سومین یاقوت را بردارید (کد R).
- به جلو حرکت کنید (کد S).
- چهارمین زمرد را بردارید (کد T).
- چهار یاقوت را روی شکاف اعمال کنید (کد U).
- چهار زمرد را روی شکاف اعمال کنید (کد V) تا پازلی فعال شود.
- پازل را مطابق تصویر بالا حل کنید؛ اعداد را به ترتیب انتخاب کنید (کد ۱ تا ۱۰).
- یادداشت را بخوانید و سپس چند ضلعی سبز رنگ را بردارید (کد W).
- به کابین یوری بازگردید.
- لباس را برداشته و سپس چند ضلعیهای قرمز زنگ، بنفش رنگ، طلایی رنگ و سبز رنگ را در شکافهای موجود قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد X).
- چند ضلعیها را در شکافهای مربوطه قرار دهید.
- راه حل بدین شکل است (از چپ به راست): B, A, G, A, G, F, D, E, D, C, E.
- مجسمه Continent و Solvent را بردارید.
- به کابین کاپیتان بروید.
- مجسمه Continent را روی کره زمین قرار داده و کلید Cross Shaped را بردارید (کد Y).
- به کتابخانه بروید.
- Solvent را روی لکه اعمال کنید تا سرنخی را بدست آورید (کلید Z).
- به «بانک» (The Bank) در Cliffs بروید.
- کلید Cross Shaped را روی قفل استفاده کنید و «مغناطیس» (Magnet) (کد A) را بردارید.
- به سمت کلبه روی آب بروید.
- از مغناطیس جهت بدست آوردن «مدال ستارهای» (Star Medallion) (کد B) استفاده کنید.
- به At the Lift بروید.
- پایه را بررسی کنید تا پازلی فعال شود (کد C).
- سرها را به ترتیب تصویر بالا انتخاب کنید.
- به کتابخانه بروید.
- مدال ستارهای را روی شکاف موجود قرار دهید تا یک «گوی» (ORB) (کد D) بدست آورید.
- به ساحل دریاچه زیرزمینی بروید.
- گوی را روی پایه اعمال کنید (کد E).
- با روح صحبت کنید (کد F).
- چرخ دنده را بردارید (کد G).
- به سمت «بالابر» (The Lift) بروید.
- چرخ دنده را روی پنل اعمال کنید تا یک پازل فعال شود (کد H).
- تمام چرخ دندهها را متصل کنید (کد I).
- درب را انتخاب کرده و به سمت جلو حرکت کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله ششم – «قلعه لرد تاریکی» (Dark Lord’s Castle)
- اولین قطعه Bas Relief را بردارید (کد J).
- به سمت جلو حرکت کنید.
- «بیل» (Shovel) (کد K) و سکهها (کد L) را بردارید.
- برگردید.
- بیل را روی برف اعمال کنید و «چکش» (Hammer) را بردارید (کد M).
- چکش را روی مجسمه دست قرار دهید (کد N).
- سومین مجسمه سر را بردارید (کد O).
- از جغد جهت بدست آوردن «شیر فلکه» (Valve) استفاده کنید (کد P).
- به سمت جلو حرکت کنید.
- چادر را باز کرده و پس از یک بزرگنمایی، پازل مخفیی را فعال کنید.
- پازل مخفی را مطابق تصویر بالا حل کنید تا یک «دستکش مخصوص فر» (Oven Mitt) (کد Q) بدست آورید.
- به «غار» (The Caves) بروید.
- سه مجسمه سر بدست آمده را روی بدنه مجسمهها قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد R).
- پازل را براساس این راهنما (از چپ به راست) حل کنید: B-Dx3, A-Ex2, A-B, D-E, D-A, C-D, C-A, C-B, D-B, E-Cx2, D-C, E-A.
- قطعه موزائیک را بردارید.
- به مجسمه شیطان بروید.
- تکه موزائیک بدست آمده را روی موزائیک قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد S).
- موزائیک را مطابق تصویر بالا مرتب کنید تا پازل حل شود (کد T).
- یادداشت را خوانده و «کلیدها» (Buttons) را بردارید.
- از قلعه خارج شوید.
- دیاگرام بدست آمده و کلیدها را روی درب قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد U).
- راه حل پازل (از چپ به راست): A, Bx2, Cx3, D, E, F, G, Hx2, F, I, Jx2.
- به سمت جلو حرکت کنید.
- پس از حل پازل، روی یک نقطه ضربه بزنید تا کلیدی را بدست آورید.
- از جغد جهت بدست آوردن دومین قطعه Bas Relief استفاده کنید (کد V).
- از دستکش فر جهت بدست آوردن «شمشیر» (Sword) استفاده کنید (کد W).
- «سمبل آتش» (Fire Symbol) را بردارید (کد X).
- پرده را باز کرده و وارد «کریدر» (The Corridors) (کد Y) شوید.
- هر دو شمشیر را فشار داده (کد Z) و سومین قطعه Bas Relief (کد A) را بردارید.
- کلید را روی درب اعمال کنید (کد B).
- سمبل را جهت دریافت یک سرنخ، انتخاب کنید (کد C).
- به سمت «بالن» (Dirigible) بروید.
- شمشیر را روی یخ اعمال کنید و جسمی که درون یخ قرار دارد (کد D) را بردارید و سرنخ را بدست آورید (کد E).
- به کریدر بروید.
- درب را جهت فعالسازی یک پازل بررسی کنید (کد F).
- موقعیتها را مطابق سرنخهای موجود در ژورنالتان مرتب کنید؛ راه حل بدین قرار است (از چپ به راست) (کد F1): A, C, B, D, E, D, E, F, G, H, G, H, J, I, J, K, M, L, M.
- از پلهها بالا بروید.
- با «کیمیاگر» (Alchemist) صحبت کنید.
- خنجر را روی پنیر اعمال کنید تا یک قطعه پنیر (کد G) بدست آید.
- سمبل مخفی شده را بردارید (کد H).
- درب را باز کنید و جهت فعالسازی یک پازل مخفی، موقعیت مشخص شده را بزرگنمایی کنید (کد I).
- پازل مخفی را اجرا کنید تا یک Pincer بدست آورید.
- قطعه بدست آمده از یخ را درون آتش قرار دهید، سپس Pincer را روی آن اعمال کنید تا یک «مجسمه» (Statuette) بدست آورید (کد K).
- مجسمه بدست آمده را روی تختخواب (کد L) اعمال کنید و «قطعه» (Pieces) (کد M) را برداشته و یادداشت را بخوانید.
- برگردید.
- قطعه پنیر بدست آمده را روی حفره قرار دهید تا یک «موش» (Rat) (کد N) بدست آورید.
- برگردید.
- قطعه بدست آمده را روی موزائیک قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد O).
- قطعات را جابجا کنید تا تصویر، مطابق تصویر بالا کامل شود (کد P).
- «تیغه پروانه» (Propeller Blade) و دومین سمبل را بردارید.
- به «محل تماشا» (The Viewing Point) بروید.
- «ذغال سنگ» (Coal) (کد Q) و صفحه کاغذ خالی (کد R) را بردارید.
- به سمت بالن بروید.
- موش را روی «پلنگ» (Leopard) (کد S) اعمال کنید.
- «سمبل هوا» (Air Symbol) (کد T) و دومین شیر فلکه (کد U) را بردارید.
- پروانه را برداشته و تیغه پروانه را جایگزین (کد V) آن کنید.
- کشتی هوایی را جهت فعالسازی یک پازل انتخاب کنید (کد W).
- تکههای مشعل را جمع کرده و سپس مطابق شمارههای تصویر بالا (کد ۱ تا ۹)، تکههای جمع شده را در محل مشخص شده (کد X) اعمال کنید.
- سومین سمبل (کد Y) و «جامها» (Cups) (کد Z) را بردارید.
- به کریدر بروید.
- سه سمبل بدست آمده را در شکافهای مرتبطشان قرار دهید (کد A).
- جهت فعالسازی یک پازل، قسمت نمایش داده شده در تصویر بالا را بزرگنمایی کنید (کد B).
- پازل را مطابق تصویر بالا مرتب کنید (کد C) و «سمبل زمین» (Earth Symbol) را بردارید.
- به سمت بالابر بروید.
- تکه کاغذ سفید و ذغال سنگ را روی صفحه اعمال کنید تا دیاگرام Dining Set را بدست آورید (کد D).
- به کابین کاپیتان بروید.
- جامهای بدست آمده و دیاگرام Dining Set را روی قفسهها قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد E).
- جامها را مطابق تصویر بالا (کد F) مرتب کنید و کتاب (کد G) را بردارید.
- به کتابخانه بروید.
- کتاب را روی قفسه قرار دهید تا یک پازل فعال شود (کد H).
- تصویر را کامل کنید (کد I).
- «سمبل آب» (Water Symbol) را بردارید.
- به محل تماشا بروید.
- از تلسکوپ استفاده کنید (کد J).
- سمبلهای آتش، هوا، زمین و آب را در شکافهای مرتبط با آنها قرار دهید و «سوزن» (Needle) (کد K) را بردارید؛ سپس جهت بدست آوردن سرنخی، دیاگرام را انتخاب کنید.
- دو شیر فلکه بدست آمده را روی شکافهای مرتبطشان اعمال کنید تا پازلی فعال شود و سپس مطابق سرنخ بدست آمده (کد L)، آنها را بچرخانید تا اندازههای مد نظر، نمایش داده شوند (کد M)، سپس اهرم را بکشید (کد N).
- به سمت بالن بروید.
- سوزن را روی حفره اعمال کنید (کد O).
- کشتی هوایی را انتخاب کنید (کد Q).
- شیر فلکه را بچرخانید (کد P).
- مجدداً کشتی هوایی را انتخاب کنید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله هفتم – «برج کیمیاگر» (Alchemist’s Tower)
- از جغد جهت بدست آوردن Ramrod (کد R) استفاده کنید.
- «گلوله توپ» (Cannon Ball) (کد S) و «پتک» (Mallet) (کد T) را بردارید.
- پتک را روی «چرخ» (Wheel) (کد U) اعمال کنید و Rune (کد V) را بگیرید.
- باروت، گلوله توپ و Ramrod را داخل توپ بگذارید (کد W).
- چرخ را روی محور (کد X) قرار داده و پتک را روی آن اعمال کنید.
- دو بار به توپ ضربه بزنید و سپس به سمت جلو حرکت کنید.
- یادداشت را بخوانید و سپس دومین Rune (کد Y) و چهارمین تکه Bas Relief (کد Z) را بردارید.
- از پله بالا بروید.
- پنجمین Bas Relief (کد A) و سومین Rune (کد B) را بردارید.
- به محل تماشا بروید.
- سه Rune را در شکافهای مرتبط باخودشان قرار دهید و سپس روی آنها بزرگنمایی کنید تا پازلی فعال شود (کد C).
- مطابق تصویر بالا، لولهها را به هم متصل کنید (کد D).
- سر اژدها را به سمت صورت جغد بگردانید و «لیوان جغد» (Glass Owl) (کد E) را بردارید.
- به سمت مسیر قلعه بروید.
- لیوان جغد را روی پایه قرار داده و Runes (کد F) را انتخاب کنید.
- Runeها را جهت دریافت سرنخ، انتخاب کنید (کد G).
- به «تالار برج» (The Tower Hall) بروید.
- درب را جهت فعالسازی یک پازل فعال کنید (کد H).
- Rune صحیح را انتخاب کنید (کد I).
- به سمت جلو حرکت کنید.
- با کیمیاگر صحبت کنید (کد J).
- ششمین Bas Relief را بردارید (کد K).
- «ریلها» (Rails) (کد L) و «فلاسک» (Flask) (کد M) را بردارید.
- دستورالعمل (کد M1) را بخوانید.
- قسمت مشخص شده در تصویر بالا را بزرگنمایی کنید تا یک پازل مخفی باز شود (کد N).
- پازل مخفی را اجرا کنید تا یک Dried Nightshade Berries بدست آورید.
- به The Underground Descent بروید.
- پوشش را بردارید و ریلهای بدست آمده را روی صندوق قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد O).
- راه حل این پازل (از چپ به راست): A, B, C, A, D, G, C, D, E, B, D, F, G, E, F.
- هفتمین تکه Bas Relief و همچنین قطعه دایرهای شکل را بردارید.
- به سالن برج بروید.
- قطعه دایرهای را روی قفل اعمال کنید تا پازلی فعال شود (کد P).
- قطعات مرتبط را مطابق تصویر بالا کنار هم قرار دهید (کد Q).
- وارد گلخانه شوید.
- از جغد جهت بدست آوردن «مجسمه خورشید» (Sun Figurine) (کد R) استفاده کنید.
- به رصدخانه بروید.
- مجسمه خورشید را در مرکز قرار دهید و «لوح» (Tablet Piece) (کد S) را بردارید.
- به «اتاق دورفها» (The Dwarf’s Room) بروید.
- لوح را روی میز اعمال کنید تا پازلی فعال شود (کد T).
- پازل را مطابق تصویر بالا حل کنید و سپس هشتمین تکه Bas Relief و همچنین «دستکش» (Glove) را بردارید.
- به گلخانه بروید.
- برگها را حرکت دهید و بیلچه (کد U) را بردارید.
- بیلچه را روی خاک اعمال کنید و سپس از دستکش استفاده نمایید تا به «ریشه مهر گیاه» (Mandrake Root) (کد V) دست یابید.
- کلید را بردارید (کد W).
- به آزمایشگاه کیمیاگر بروید.
- کلید بدست آمده را روی قفل اعمال کنید، «دستورالعمل» (Recipe) (کد X)، «قطره چکان» (Dropper) (کد Y) و «هرم» (Pyramid) (کد Z) را بردارید.
- به رصدخانه بروید.
- هرم را روی پایه قرار دهید تا پازلی فعال شود (کد A).
- سیارات را در موقعیتهای صحیحشان قرار دهید (کد B) و سپس «تاج» (Crown) (کد C) را بردارید؛ در نهایت به سالن برج بروید.
- تاج را روی مجسمه قرار دهید (کد D).
- وارد پاسیون داخلی شوید.
- «لنزها» (Lens) (کد E) را برداشته و سپس هفت گل رز باز نشده (در تصویر بالا با دایرههای سفید رنگ مشخص شدهاند.) را بردارید.
- فلاسک را روی آب اعمال کنید تا با آب پر شود (کد F).
- «صدف» (Oyster) را حرکت داده و سپس خنجر را روی آن اعمال کنید؛ مروارید (کد G) و تکه موزائیک (کد H) را بردارید.
- نهمین تکه Bas Relief را بردارید (کد I).
- قسمت مشخص شده در تصویر را بزرگنمایی کنید تا پازل مخفی باز شود (کد J).
- پازل مخفی را اجرا کنید تا یک Scale Dish (کد K) بدست آورید؛ سپس به گلخانه بروید.
- از قطره چکان روی گیاه استفاده کنید تا یک «گیاه کوزهدار» (Pitcher Plant Nectar) (کد L) بدست آورید.
- خنجر را روی انگورها اعمال کنید و سپس قطعه موزائیک را روی صفحه قرار دهید تا یک پازل فعال شود (کد M).
- صفحات را مرتب کنید.
- راه حل پازل (از چپ به راست): B, A, C, D, Bx3.
- دهمین تکه Bas Relief و همچنین «فلوت» (Flute) را بردارید.
- فلوت را روی مار اعمال کنید، Copper Powder (کد N) و Snake Scales (کد O) را بردارید.
- به رصدخانه بروید.
- Scale Dish و سکهها را روی ترازو قرار دهید (کد P).
- ۴ سکه را از روی ترازوی سمت چپ به ترازوی سمت راست منتقل کنید و سپس لنزها را در بالا قرار دهید (کد Q).
- فلاسک پر از آب را در محل مشخص شده اعمال کنید (کد R) تا Lunar Tears بدست آورید.
- به «اتاق تاج و تخت» (The Throne Room) بروید.
- ده تکه Bas Relief بدست آمده را روی Bas Relief (روی شکافهای مرتبط) قرار دهید تا «خون اژدها» (Dragon Blood) (کد S) بدست آورید.
- به آزمایشگاه کیمیاگر بروید.
- Aconite را بردارید (کد T).
- قسمت مشخص شده در تصویر را بزرگنمایی کنید (کد @).
- Dried Nightshade Berries را در لیوان قرار دهید (کد U).
- ریشه مهر گیاه را روی تخته بگذارید و خنجر را روی آن اعمال کنید و سپس ترکیب بدست آمده را انتخاب نمایید (کد V).
- هفت گل رز و Aconite را درون هاون (کد W) قرار داده و سپس دسته هاون (کد X) را انتخاب کنید.
- گیاه کوزهدار را درون لیوان قرار داده و هاون را انتخاب کنید (کد W).
- «داروی عمر» (Life Potion) را انتخاب نمایید (کد Y).
- به ساحل دریاچه زیرزمینی بروید.
راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord: مرحله هشتم – «معجون جادویی» (Magic Potions)
- داروی عمر را به «روح کوهستان» (Mountain Spirit) (کد Z) بدهید و Living Stone را دریافت کنید.
- به آزمایشگاه کیمیاگر بروید.
- میز را بزرگنمایی کنید و دستورالعمل را روی آن قرار دهید (کد A).
- خون اژدها و Copper Powder را درون کاسه قرار دهید (کد B).
- Snake Scale را درون هاون قرار داده (کد C) و سپس دسته هاون را روی آن اعمال کنید (کد D) و حاصل را بردارید.
- مروارید را درون هاون قرار داده (کد C)، دسته هاون را روی آن اعمال کرده و حاصل را بردارید.
- دسته هاون را روی کاسه اعمال کنید (کد B) و Living Stone و Lunar Tears را درون آن قرار دهید؛ دسته هاون را روی ترکیب گفته شده اعمال کنید و در نهایت، پودر Antiphilosopher را بردارید (کد B).
- به مجسمه شیطان بروید.
- پودر Antiphilosopher را روی شیطان اعمال کنید (کد E).
- از خرس تدی بصورت خودکار استفاده خواهد شد.
اگر بدینجای راهنمای بازی Lost Lands: Dark Overlord رسیده باشید، باید به شما تبریک بگوییم، شما این بازی را به اتمام رساندید.
قسمت دوم همین فصل رو هم توضیح بدید
ممنون از این پست مفید واقعا کمکم کرد لطفا راهنمای قسمت های بعدی لاست لند هم بزارید
سلام بازی لاست لند دو مرحله داره ،امکانش هست اون یکی مرحله رو توضیح بدید من قسمت پازل زیر فرش گیر کردم (بازی رد شدن از حلقهها)
تونستین حلش کنین ؟ کسی که جواب نداده ولی منم تو اون موندم
من اون پازل رو حل کردم
باید یک جوری توپ رو حرکت بدی که همه حلقه هارو بخوره حرکت هاشو عکس میزارم برات
بر اساس اعداد حل کنین
بچه ها اگه کسی جواب های اون یکی از lost land 1 رو میدونه بگه لطفااا
یعنی مرحله بعدیش
وای واقعا ممنونم. بدجور گیر کرده بودم تو یه مرحله ش
عالی بود💪🌺
علی فقط اون چپتر ۲ همینو هم بزار قبلا فک کنم باید ۲۰ دلار میدا ی تا باز میشد شاید کمتر ولی الان بازی رو تموم کنی باز میشه
نمیشه مشعل رو برداشت،چیکار باید کرد
عالی بود ، ممنون🙏🌸
اون مرحله که باید سکه هارو بزاریم توی رصدخانه سکه کجاست
اگه پیدا کردی میشه بگی کجاست ؟
تو کشتی جلوی بشکه باید تو کیسه ای که داری پر کنی
میشه راهنمایی فصل دوم هم بزارید
توی قسمت پازل اون دوتا تبرها باید چیکار کنم ، یاقوتها را همه را گذاشتم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده …
باید ستونها رو به ترتیب اعدادی که داده بچرخونی
باروت کجاست؟
اگه پیدا کردی بگو کجاست
بشکه تو کشتی
چطوری تیغی والن را جایگزین کنیم
ببخشید شیر فلکه سوم کجا هست ؟
برو کلا از قصر بیرون کنار چراخ های سبز که هست توی یه سنگ هست
ببخشید باروت رو از کجا پیدا کنم برای توپ؟
توکشتی
چجوری اون شاخو بزارم رو سر مجسمه تو اب هرکاری میکنم نمیشه
اون مال اونجا نیست
اول باید با بمب اون درخته رو بترکونی بعد بزاری شاخ رو
چطو پازل تالار ب ج روحل کنم نمیشه اون دایره هارومنظورمه
قسمت دوم برام باز شده بازی گو رونمیتونم حل کنم کسی بلده چطور مهره هارو روصحفه وصل کنم که در زیرش باز شه؟
سلام میشه یکی بگه چطوری اون گله تو کلبه ی یوری سبز میشه وبعد برش دارم؟ دستور عملاش انجام دادم ولی سبز نمیشه
همین فصل قسمت دومش زیر آب اونجا که چندتا صدف هست چجوری باید حلش کنم؟ هرچند دقیقه رنگی میشن هرچقد حرکتش میدم باز نمیشه کسی میدونه؟
باید هر کدومو تکون بدی تا سبز بشه هرکدوم که سبز شدو دیگه تکونش نده برو بعدی همینجور ادامه بده تا همه سبز بشن
کسی می دونه بعد از سنگ بست آوردی چکار بکنم قسمت ۲
کسی می دونه چه طریقی باید موفقیت قفل تو کلبه درختی حل کرد قسمت دوم
چپتر دوم، اون جغده چرا اون تیکهای که دهنشه ول نمیکنه، یه دونه پر پیدا کردم چسبوندم بش، بازم پرِ دیگهای هست؟
پرهاشم طبق راعنما جابجا کردم نشد، ول کنش خرابه دیوس