نقد و بررسی

بررسی بازی Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition

بازسازی شایسته نام فرنچایز

عنوان Beyond Good & Evil از آن دست بازی‌های کالتی است که اگرچه فروش خوبی را تجربه نکرد؛ اما هم نظر منتقدین را به خود جلب کرد و هم یوبی‌سافت را قانع که آن را گسترش دهد. حاصل تلاش‌های این تیم، معرفی نسخه دوم حدود ۱۶ سال پیش و عدم انتشار آن تا به امروز است. علاوه بر جدایی خالق سری از یوبی‌سافت و حتی بازنشستگی از صنعت بازی، مشکلات زیاد دیگری در راه توسعه بازی بوده. سازندگان علاوه بر همه این مشکلات، عرضه یک نسخه HD و حالا نسخه ویژه ۲۰ سالگی» را هم جشن گرفته‌اند. بسته‌های محتوایی که هر کدام در زمان خود به همه‌گیرتر شدن این فرنچایز کمک کردند و حالا با ۲۰th Anniversary Edition بهترین نسخه بازی تا به امروز را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهند.

bf431b0f 9fc1 4d30 95c2 86fce10af21a

سرزمین عجایب

پا گذاشتن به گالری ویدئوها، تصاویر و متن‌های پشت‌صحنه تولید بازی، درست مثل پا گذاشتن به سرزمین عجایب است. در واقع یکی از دلایلی که باید تجربه بازی را به گیمرهایی که پیش‌تر آن را بازی کرده‌اند توصیه کنیم، همین محتواهای اضافه از روند توسعه بازی است. یوبی‌سافت با دست و دل‌بازی محتواهای هرگز دیده‌نشده‌ی زیادی را به بازی اضافه کرده و به لطف این تصمیم، چند ساعتی هم در منوها مشغول خواهید بود.

علاوه بر این، بازی از نظر بصری بهترین نسخه‌ای از BG&E است که تا به حال پیش‌رویتان قرار گرفته. فریم ریت بالاتر در کنار خروجی تصویر مطلوب و تکسچرهای به‌روزرسانی شده، مواردی هستند که تجربه بازی را درخشان می‌کنند. بازی از همان ابتدا سبک بصری خاص خود را داشت و این مورد در نسخه ویژه ۲۰ سالگی هم به چشم می‌خورد. این حال و هوا و پالت رنگی خاص محیط‌ها در کنار پویایی شخصیت‌های حاضر در آن و صحبت‌هایشان، مواردی هستند که شما را عاشق جهان BG&E می‌کنند.

بررسی بازی Praetorians HD Remaster
خواندن

fc5c2bfd 07a6 4546 b19f c0ca0a7583ac

گیم‌پلی بازی بدون تغییر، همان تلفیق همیشگی از پلتفرمینگ و مکانیک عکس گرفتن از دشمنان برای جمع کردن اعتبار است. قرار گرفتن در نقش جید، هم‌چنان لذت‌بخش است و او را می‌توان یکی از قهرمان‌های زن دوست‌داشتنی سال‌های نه‌چندان دور صنعت بازی دانست. قهرمانی که این پتانسیل را دارد تا در نسخه دوم به عصر جدیدی از مخاطبان بازی‌های اکشن-ماجراجویی با المان‌های پلتفرمر معرفی شود.

بی‌تغییر ماندن فرمول بازی، مشکلاتی هم به همراه دارد. برای مثال دوربین در موقعیت‌های زیادی مشکل‌ساز می‌شود و شما را همراهی نمی‌کند. حتی ساختار برخی از مراحل فرعی هم نیاز به مدرن شدن دارد و جزو مواردی هستند که در نگاه اول برای گیمر امروزی چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. با این حال و با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که در بخش‌های مختلف گیم‌پلی وجود دارد، بازی خود را به‌عنوان اثری یک‌پارچه و البته با موضوعی جذاب در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند. کاری که نسخه اصلی هم در زمان عرضه انجام داد و حالا با نسخه ویژه ۲۰ سالگی، نسل جدیدی شانس تجربه آن را دارند.

914cd465 6af0 469c 9be6 7eba8459156a

باید گفت که Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition بازسازی شایسته نام این فرنچایز و بهترین راه برای تجربه کردن آن در سال ۲۰۲۴ است. اگر به بازی‌های پلتفرمر و عناوین قصه‌گو با جهان و هویت منحصر به فرد علاقه دارید، چند ساعتی به این بازی وقت بدهید. مطمئن باشید که در پس برخی مکانیک‌های کهنه و ظاهر رنگارنگ بازی، الماسی نهفته است که در کمتر اثری می‌توان مشاهد آن را یافت.

بررسی بازی Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition
انتخاب سردبیر

باید گفت که Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition بازسازی شایسته نام این فرنچایز و بهترین راه برای تجربه کردن آن در سال ۲۰۲۴ است. اگر به بازی‌های پلتفرمر و عناوین قصه‌گو با جهان و هویت منحصر به فرد علاقه دارید، چند ساعتی به این بازی وقت بدهید. مطمئن باشید که در پس برخی مکانیک‌های کهنه و ظاهر رنگارنگ بازی، الماسی نهفته است که در کمتر اثری می‌توان مشاهد آن را یافت.

+ بهترین نسخه‌ای که می‌توان از این بازی کالت تجربه کرد
+ ویدئوها و تصاویر جذاب از پشت‌صحنه ساخت بازی
+ گرافیک، قصه و اتمسفر بی‌مانند
+ شخصیت‌های پرتعداد و پرجزئیات
- مکانیک‌ها بعد از ۲۰ سال، به شادابی روز اول نیستند
- ساختار مراحل ممکن است حوصله‌سربر شود
- مشکلات گاه و بی‌گاه دوربین بازی

امتیاز بازی : 8 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x