بازی Chivalry 2 نتیجه این ذهنیت است که چه میشد اگر بتلفیلدی در دوران قرونوسطی داشتیم! این بازی دارای هیچگونه بخش تکنفره یا داستانی نیست و صرفا یک بازی چندنفره آنلاین است. با پیکسلآرتس در ادامه همراه باشید تا به بررسی بازی Chivalry 2 بپردازیم!
در سال ۲۰۱۲ بود که نخستین بازی سری Chivalry با عنوان Chivalry: Medieval Warfare منتشر شد. این بازی تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد و حالا شاهد عرضه نسخه دوم آن هستیم. درحال حاضر بازی دارای سه مود مختلف است. دو مود ۶۴ و ۴۰ نفره بازی و یک مود Free for all که در آن تیمی وجود نداشته و همه با یکدیگر دشمن هستند.
با توجه به اینکه Chivalry 2 یک بازی آنلاین است، بهجرئت میتوان گفت که یکی از مهمترین موارد بازی، سیستم مبازرات آن بوده؛ و باید گفت که استودیوی Torn Banners بهزیبایی آن را پیاده کرده است. Chivalry 2 سیستم مبارزهای دارد که بهسادگی میتوان آن را یاد گرفت و با تلاش و دقت باید در آن مهارت یافت. بازی Chivalry 2 در پلهای بین شبیهساز و آرکید است؛ نه آنچنان واقعیگرایانه بوده که بازیکنان نهچندان حرفهای و آماتور دلسرد شوند و نه بهطور کامل آرکید است که بازیکنان حرفهای از آن دوری کنند، بههمین جهت Chivalry 2 برای هر سبک بازی چیزی در آستین دارد. مشکلی که من با سیستم مبازرات Chivalry 2 پیدا کردم، بحث خواندن حرکات دشمن است. من زمان زیادی را صرف بازی For Honor کردهام که در آن خواندن نوع حملهای که به شما شده قابل حدس است یعنی میتوان فهمید که شخصیت روبهروی شما درحال حاضر از چه حملهای دارد استفاده میکند تا شما نیز ضد آن را پیاده کنید اما در Chivalry 2 خواندن این حرکت دشوار است. ابتدا به این فکر کردم که شاید با بازی کردن بیشتر متوجه آن بشوم اما با گذشت بیش از ۲۰ ساعت از تجربه این بازی، همچنان در خواندن حرکتها ضعف دارم.
Chivalry 2 دارای چهار طبقهبندی (کلاس) شخصیت است که هر کلاس به سه بخش تقسیم میشود. این چهار کلاس شامل دورزن، فوتمن، ونگارد و کروسیدر است. هرکدام از این کلاسها دارای ویژگیها و توانایی خود است، برای مثال کلاس کروسیدر دارای شخصیتهایی کُند اما با ضربه (Damage) بالا است و از میزان سلامتی (Health) بالاتری نسبت به دیگر شخصیتها برخوردار هستند. همانطور که اشاره شد، هر کلاس دارای سه تقسیمبندی بوده که هر تقسیمبندی دارای سلاحها و ویژگیهای منحصربهفرد خود است. هر کلاس و تقسیمبندی آن دارای سه دست سلاح مختلف بوده که با بازی کردن و افزایش سطح (Level Up) میشوند. هر سلاح نیز با سلاح دیگر تفاوتهایی دارد اما این تفاوتها آنقدر معنیدار نیستند که نیازمند باشد هرسلاح دارای دفترچه آموزش مخصوص به خود باشد اما احساس متفاوتی به شما خواهند داد و همین نیز کافی است.
یکی از مواردی که در بازیهای آنلاین اهمیت دارند، شخصیسازی شخصیتها و لوازم آنهاست. در بازی Chivalry 2 با توجه به اینکه ۱۲ کلاس شخصیتی وجود دارد، انتخابها برای شخصی در زمان عرضه تا حدودی کافی است. البته قدرت انتخاب آنچنان قدرتمند نبوده و باید بهتر شود اما با توجه به تعدد شخصیتها و با تکیه به این نکته که سازندگان قول دادهاند بهزودی در بروزرسانیهای آینده تمرکز ویژهای برروی شخصیسازی بگذارند، میتوان نمره قابل قبولی به آن داد؛ اما سازندگان باید بهسرعت دست به کار بشوند و موارد شخصیسازی بیشتر کنند. ایدههای زیادی برای زره یا شمشیرهای خاص وجود دارد که میتوانند آنها را پیاده کرده و بازی را بیش از پیش جذاب کنند. آیتمهای شخصیسازی را میتوان با پول واقعی یا با ارز داخل بازی خریداری کرد که از طریق افزایش سطح بدست میآید. این یکی از مواردی بود که برای من نکته تاحدودی منفی قلمداد شد، شما تنها با افزایش سطح ارز داخل بازی دریافت میکنید، ای کاش با پیروزی در بازی نیز مقداری پول اضافی به تیم برنده داده میشد تا پیروز شدن در بازی حس بهتری میداد.
حال به یکی دیگر از موارد مهم بازیهای آنلاین میرسیم و آن هم عملکرد سرورها و اتصال به آنها است، که با خوشحالی باید گفت Chivalry 2 هیچگونه مشکل سروری برای من برروی کنسول ایکسباکس نداشته است. پینگ آن با خط ADSL در رنج ۷۰ الی ۹۰ است و با اینترنت موبایل تا ۱۲۰ بالا میرود، دیگر رقبای شما پینگی بین ۵ تا ۱۵ دارند اما پینگ بالا هم نتوانست جلوی اول شدن من را در چند بازی مختلف بگیرد! بهصورت کلی میتوانم بگویم پینگ بالای من تنها در چند مورد احساس شد و مورد دیگری مشاهده نشد. مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد زمان ورود به بازی است. Chivalry 2 از کراس پلتفرم پشتیبانی میکند و یک Player Base سرشار و قوی لذت میبرد، وارد شدن به بازی به چیزی به کمتر از ده ثانیه نیاز دارد.
در بحث عملکرد فنی، بازی Chivalry 2 نمره کامل را میگیرد. در طول تجربهام به هیچگونه باگ یا کرشی برخورد نکردم و گرافیک نیز قابل قبول است. برروی کنسولهای نسل نهمی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X|S فریمریت بازی نیز برروی ۶۰ قفل شده که هیچگونه افتی نیز مشاهده نشد. انیمیشنهای مختلفی نیز در بازی پیاده شده است، از قطع کردن دست و پا و سر تا جنگیدن با یک دست! در بحث نقشههای قابل بازی نیز میتوان به Chivalry 2 نمره قبولی را داد، نقشهها تنوع زیادی ندارند اما درحال حاضر کافی هستند و از تفاوت خوبی برخوردارند.
Chivalry 2 بینقص نیست اما تجربه آن بهشدت لذتبخش است و این شاید مهمترین نکتهای است که باید یک بازی تمام آنلاین داشته باشد. اینکه یک بازی تازه عرضه شده آنلاین، بتواند چنین پایه قوی بگذارد از همهچیز مهمتر است چراکه این روزها بازیهای آنلاین عناوین سرویسمحوری شدهاند که با دریافت بروزرسانیهای مختلف روز به روز بهتر شده و بهبود مییابند و حال ما Chivalry 2 را داریم که از همین ابتدا عنوانی عالی است پس فکر کردن به آنچه که آینده میتواند برای این بازی داشته باشد، هیجانانگیز است.
اگر شما عاشق نبردهای قرونوسطی هستید و از حس بودن در میداننبردی بزرگ لذت میبرید، بازی Chivalry 2 برای شما است؛ آن را از دست ندهید!
Chivalry 2 بینقص نیست اما تجربه آن بهشدت لذتبخش است و این شاید مهمترین نکتهای است که باید یک بازی تمام آنلاین داشته باشد. اگر شما عاشق نبردهای قرونوسطی هستید و از حس بودن در میداننبردی بزرگ لذت میبرید، بازی Chivalry 2 برای شما است؛ آن را از دست ندهید!
+ سیستم مبازرات عمیق
+ حس حماسی نبردهای قرون وسطی
+ گرافیک فنی
+ سرورهای قابل اتکار
+ کراس پلی
- تقسیم جوایز میتوانست عمیقتر و بهتر باشد